Начало Рали Дори в най-лудите си мечти не сме очаквали победа в дебюта си...

Дори в най-лудите си мечти не сме очаквали победа в дебюта си на чакъл, заяви Капито

90
0
Себастиен Ожие

16 етапни победи от 23 възможни (плюс най-добро време в пауърстейджа) – Себастиен Ожие доминира в рали Мексико от началото до финала на третия кръг от световния шампионат за 2013 г., спечелвайки втората си победа за сезона. Френският пилот на Фолксваген демонстрира забележително постоянна скорост, преодолявайки жегата и спада в представянето заради сериозната надморската височина.

– Честно казано, дори в най-лудите си мечти не сме очаквали такъв успех при първото си рали на чакъл с Поло R WRC – коментира моторспорт директорът на Фолксваген Йост Капито. – Внимателно се подготвихме за световния шампионат, не оставихме нищо на шанса и в работата си преди рали Мексико. Затова тази победа е дело на целия отбор, който освен това се справи перфектно през целия уикенд. Не само на трасето, но и в Хановер и Волфсбург. Що се отнася до представянето на Ожие, каквото и да се каже за него, няма да е преувеличено. Тук цялата разлика дойде точно от фактора Ожие. Той ни даде възможността да се борим за победата от самия старт.

Капито отбеляза също така, че при наличието на толкова голям аванс като този на французина, трябва да се внимава да не се загуби концентрация или ритъм.

– И в това отношение Себастиен свърши прекрасна работа. Той самият заяви, че не натиска прекалено много, поддържа си темпото и кара, както смята за сигурно. Две поредни победи са напълно неочаквани, но мисля, че трябва да отбележим, че съперниците имаха доста лош късмет. Особено Мадс [Остберг] – вината изобщо не бе негова. Мико [Хирвонен] пък спука гума, а това може да се случи на всекиго. Извадихме късмет, че нямахме подобни инциденти – допълни той.

Всъщност Ожие и Жулиен Инграсиа претърпяха един-единствен инцидент – за малко не връхлетяха затворена порта, намираща се по средата на трасето. Пилотът успя да спре навреме, а навигаторът я отвори, за да продължат. След това ситуацията бе разгледана и времето на екипажа в съответната отсечка – намалено с 40 секунди.

Вече след финала пък Себастиен се блъсна в наполовина затворена плъзгаща се врата, но се размина със сериозни контузии.