DTM може да се завърне на Нордшлайфе в близко бъдеше. Германският автомобилен шампионат сериозно обмисля отново да се състезава на легендарното трасе в планинската верига Айфел още от следващата година. Ръководството на DTM трябва да премине през немалко препятствия и спънки, за да успее да осъществи амбициозния си план.
В момента промоутъра на немския шампионат ITR работи върху календара за следващата година. Има немалка вероятност DTM да се завърне на Залцбургринг. Също така се обсъжда и състезание на Нюрбургринг Нордшлайфе.
Използването на автомобили от клас 1 направи технически невъзможно провеждането на състезание от DTM на най-дългата писта в света поради изискването за лиценз от клас 2. Преминаването към правилата за GT3 през миналата година означава, че сега състезанието може да се завърне на историческото трасе за първи път от близо 30 години.
Директорът на ITR Герхард Бергер неведнъж е казвал, че би искал един ден да върне DTM на Нордшлайфе. Австриецът потвърди намеренията си по-рано тази година в Портимао.
„Бихме искали да го направим. Нуждая се от подкрепата на Nürburgring GmbH. Сега това трябва да се реши отново„, каза Бергер.
Според немския сайт Motorsport-Total.com, изявленията на австриеца не са били PR трик. Изглежда, че ITR сериозно обмисля провеждането на състезание на 20.8-километровата верига в Германия. В момента на Нюрбургринг Нордшлайфе се провеждат различни състезания с GT и туристически автомобили. Сред тях е легендарното 24-часово състезание на Нюрбургринг.
Когато няма състезания, трасето край е отворено за свободно каране срещу заплащане.
Има немалко предизвикателства, с които DTM ще се сблъска, ако иска отново да се състезава на Нордшлайфе. Те са свързани с логистиката, дължината и естеството на пистата, която си е спечелила специално място в състезателния фолклор.
Традиционно сериите за издръжливост на Нюрбургринг (NLS) разчитат предимно на бордови камери за заснемане на състезанията. От DTM се съобразяват с по-високи стандарти за телевизионно излъчване. Следователно ръководството на шампионата трябва да поеме значителни разходи за разполагане на подвижни камери по пистата.
В допълнение, DTM ще трябва да осигури достатъчно маршали и служители по сигурността, за да гарантира, че състезанията ще приключат по безопасен начин. Междувременно различните трибуни трябва да бъдат отворени за повече зрители, които са закупили билети.
Такава надпревара може да се състои в рамките на друго състезание, например 24-те часа на Нюрбургринг. Все пак DTM може да има и самостоятелен уикенд, стига да се осигури повече реклама и популяризиране на продукта.
Бергер е убеден, че бъдещо състезание на Нордшлайфе не е само илюзия.
„Понякога, ако седнете и го решите, няма да има толкова много проблеми. Много бих искал да видя DTM да се състезава на северната дъга на Нюрбургринг“, добави Бергер.
Бившият пилот от F1 и DTM Ханс Йоаким Щук подкрепя плановете на Бергер и DTM. Германецът смята, че първо трябва да бъдат направени няколко теста, за да се получи по-добра представа за натоварването, на което ще бъдат подложени автомобилите.
„Със сигурност не се страхувам от нищо, но все пак трябва да внимаваш какво караш на Нордшлайфе.“, заяви Щук пред Motorsport-Total.com.
„Пистата е изключително трудна за каране. Освен това има много неравности и скокове. Днешните автомобили не са подходящи за скачане. Това е повече от ясно за всички.“
В момента DTM е в лятна почивка. Германският автомобилен шампионат ще се завърне в последната седмица на август на спринтовата конфигурация на пистата Нюрбургринг.
Вижте тази публикация в Instagram.