DTM ще ограничи броя на автомобилите, с които може да участва всеки един производител. Това трябва да се случи през сезон 2023. Целта на промяната е по-лесно контролиране на размера на грида заради по-малките съоръжения на някои трасета.
Миналата седмица отбеляза края на сезон 2022 в DTM. В крайна сметка Шелдън ван дер Линде с БМВ спечели три победи и благодарение на своята последователност завърши на първа позиция в крайното класиране. При конструкторите шампион стана Ауди.
След приключването на кампанията в Хокенхайм миналия уикенд, промоутърът ITR вече започна работа за следващата кампания в немския автомобилен шампионат. Това ще бъде трети сезон, в който DTM използва коли по правилата на GT3.
Една от идеите е премахването на отбори, които имат само един автомобил на стартовата решетка, но заема толкова място, колкото останалите екипи. Германският шампионат може да определи и твърд лимит за поне шест участия на производител. По този начин трябва да се създаде по-балансирана стартова решетка.
От ITR отказаха да коментират този въпроса. Все пак източници от различни производители съобщиха пред сайта Motorsport-Total.com, че подобна идея вече е била обсъждана с тях.
Подобно ограничение би засегнало единствено Мерцедес. Германският производител имаше най-голямо присъствие от всички производители на стартовата решетка за 2022-ра с цели 8 автомобила. За сметка на това AF Corse Ферари разполагаше само с две коли.
Ограниченията в инфраструктурата на някои писти като Лаузицринг се смятат за основна причина за стремежа да се ограничи броят на автомобилите на стартовата решетка за 2023-та.
„Страхувам се, че няма да успеем да регистрираме всички отбори, каза шефът на ITR Герхард Бергер.
„Всичко между 26 и 30 автомобила е чудесно. Но ние се фокусираме върху качеството. То трябва да остане такова, каквото е.“
„Има няколко писти, на които мястото в питлейна е ограничено. Освен това винаги се нуждаем от малко буфер за добър автомобил за гост пилоти. Идеалният брой коли е 28. При 30 автомобила става наистина тясно както в бокса, така и извън него.“
Ауди и БМВ са се съгласили да подкрепят DTM в продължение на две години. Точно тогава шампионатът формулира плана си да преминат към клиентски серии GT3 от 2021 г. Мерцедес пое ангажимент само за същия период от време, когато обяви завръщането си в DTM със заводска подкрепа в началото на 2021 г.
Бергер заяви, че преговорите с производителите вървят добре по отношение на тяхното участие в DTM през следващата година. Австриецът смята, че сериите са се превърнали в привлекателна дестинация за автомобилните марки поради по-ниските оперативни разходи в сравнение с ерата на клас 1.
„Всички са много доволни от възвръщаемостта на инвестициите, които получават в DTM“, обясни Бергер. Те са наясно и с това, че нищо не е безсмислено.“
„Дърветата не растат до небето, що се отнася до подкрепата на [фабриките]. Самият не съм спирал водя конструктивни разговори с всички производители“, завърши директорът на ITR.
От DTM все още не са обявили календара за следващия сезон. Има вероятност броят на състезанията да бъде увеличен. Има немалка вероятност шампионат да посети Вила Реал. Представители на уличното трасе са присъствали на финалния кръг в DTM на пистата Хокенхайм.
Вила Реал може да се превърне в единствената писта в страна, където не се говори немски език. Последните решение е DTM да се върне към корените си и да се състезава само в онези страни, където традиционно има повече фенове.
Вижте тази публикация в Instagram.