Начало Тест драйв Два свята с едно име: Audi A6 Avant TFSI V6 quattro срещу...

Два свята с едно име: Audi A6 Avant TFSI V6 quattro срещу A6 Avant e-tron quattro

Audi A6 Avant

През далечната 1968 г. Audi представя модел, който ще постави началото на дългата и уважавана линия Audi 100. Тогава никой не предполага, че тази лимузина, основен стълб на марката, ще премине през толкова много десетилетия инженерни и дизайнерски революции. През 1994 г. гамата получава ново име – Audi A6. С него идва и нова по-модерна идентичност. Тя го превърна в един от най-разпознаваемите премиум автомобили в бизнес класа и днес на пазара е вече осмото поколение на A6. То не просто трябва да запази отличните традиции и позиции на своите предци, а е пионер, превеждащ серията смело в електрическата ера. На специален медия тест имах възможността да покарам две от напълно различните му версии A6 Avant: класически Audi A6 Avant TFSI quattro с бензинов двигател, както и напълно електрически Audi A6 Avant e-tron quattro, задвижван изцяло с ток. Наистина е интересен паралелът между тези два автомобила във все по-голямото семейство A6.

Дизайн: класика срещу футуризъм

Двата варианта имат различен дизайнерски език, въпреки че носят духа и чертите на Audi и се борят за вниманието на купувачите в една и съща част от автомобилния пазар. Въпреки разликите, те очевидно споделят един и същ дизайнерски език на Audi. Изразителен дизайн на предната част, гладки повърхности, фокус върху аеродинамиката и високотехнологично осветление. Те всъщност са построени на напълно различни платформи. Audi A6 ще се предлагат с бензинови, дизелови и plug-in хибридни двигатели, докато A6 e-tron винаги ще се захранва от батерии. И двата модела се предлагат като комби – или „Avant“ на езика на Audi и точно тях имам на разположение.

Audi A6 Avant TFSI V6 е с по-остър вид и напомня за досегашния RS6 с мускулестата си задна част. Отпред има нов поглед върху така наречената радиаторна решетка „singleframe“ на Audi. Тя е издадена и е поставена много ниско, визуално спускайки се над предницата на автомобила. Така заедно с хромираните акценти и спортни линии придава увереност и сила. Въздушните отвори от двете страни, наричани въздушни завеси, са част от аеродинамичния пакет. Коефициентът на съпротивление е снижен до 0,25. Пропорциите са идеални за комби от бизнес класа. Размерите от 4,99 м дължина,1,89 м ширина и височина 1,47 м го прави просторен, но не и тромав.

A6 Avant e-tron от своя страна изглежда като пристигнал от бъдещето. Той е построен на напълно нова електрическа платформа (PPE), с по-нисък профил, скосена линия на покрива и затворена предна решетка – знак, че тук двигател с вътрешно горене няма. Аеродинамиката е водеща – коефициентът на съпротивление е едва 0,24, а големите 22-инчови джанти и тънките LED светлини го правят едновременно луксозен и спортен.

Размерите при e-tron са още по-внушителни: около 5 метра дължина, по-широка следа и по-нисък силует. Пространството за пасажери е щедро, а багажникът – напълно достатъчен, въпреки интегрираната батерия.

По завоите на Панчарево – Самоков – Паничище

Audi A6 Avant TFSI quattro, сн. Ивелин Солаков

Тествах двата автомобила по един от най-красивите пътища в района на София – маршрута Панчарево – Самоков – 103 View Park Hotel (Паничище). С многобройните си завои, променлива надморска височина и живописни гледки имах чудесната възможност да изпитам не само ускорение, но и поведение в завой, стабилност и общо усещане от колата.

Първо – e-tron: мощност и тишина

Започнах пътуването с Audi A6 Avant e-tron quattro. Със своите 428 к.с. и моментален въртящ момент ускорението е мигновено, линейно и абсолютно безшумно. Тази кола буквално „излита“ още при първото докосване на педала. Управлението е леко и прецизно, а завоите се взимат с лекота благодарение на ниския център на тежестта (батериите са в пода).

Тишината в купето прави пътуването още по-луксозно. Технологиите в интериора са последно поколение – големи екрани, висококачествени материали, минималистичен дизайн. Това не е просто A6, а визия за бъдещето.

После – TFSI V6: звук, емоция, механично удоволствие

След тишината на e-tron качването в A6 Avant TFSI quattro с 3,0-литров V6 беше като връщане към нещо живо. Макар и с по-малко конски сили (367 спрямо 428), бензиновият мотор реагира остро, а 7-степенната S tronic трансмисия превключва светкавично.

Истинската разлика обаче идва от звука. Ръмженето на двигателя, ускорението, реакцията при сваляне на предавка – всичко това ме свързва с колата по начин, който електрическото задвижване не може да възпроизведе. По завоите към Паничище този автомобил беше като прецизен инструмент, а управлението даваше повече обратна връзка. Емоцията е на друго ниво!

Разум срещу сърце? Не съвсем.

A6 Avant e-tron е технологично чудо – бърз, интелигентен и изключително комфортен. Но TFSI V6 ти напомня защо хората обичат автомобилите – заради звука, вибрацията, връзката с машината.

Audi ни дава възможност да избираме. Електрическото бъдеще е тук, но класическото удоволствие още не е забравено. И когато можеш да изпиташ и двете на едно пътуване, разбираш, че най-добрият избор невинаги е логичният – понякога е просто този, който кара сърцето ти да бие по-бързо.

Интериор: Дигитална сцена и високо качество

Интериорът на новото Audi A6 Avant, следвайки дизайнерската философия, представена с Q6 e-tron през 2024 г., предлага модерна и технологична атмосфера, която Audi нарича „дигитална сцена“, която обединява:

  • 11,9-инчов сензорен екран за инструменталния панел пред водача;
  • 14,5-инчов централен сензорен екран за инфотейнмънт системата. Той разполага с постоянна подсекция от страната на водача за бърз достъп до основните функции;
  • Head-up дисплей, който е оценен като отличен и силно препоръчителен;
  • 10,9-инчов сензорен екран за пътника отпред.

Графиките на екраните са прегледни и ясни, а системата предлага изобилие от информация и функции с бърза реакция на командите. Липсват физически бутони за управление на климатичната система.

Стандартно е монтиран нов четирилъчев волан с лостчета за смяна на предавките, който осигурява приятно усещане при допир. Тестовият автомобил обаче е S line и разполагаме с уникален трилъчев волан със сплескани горна и долна част и чувствителни на допир контроли.

Сравнително широката централна конзола е с изчистен дизайн. Има два USB-C порта и 12-волтов контакт, а безжичното зареждане е с охлаждане. Присъства лента с физически контроли, включваща бутон за стартиране на двигателя, копче за сила на звука, бутони за аварийните светлини, системата за избор на режим на шофиране и контрола на стабилността. До селектора за задвижване са разположени два обемисти държача за чаши и допълнителни бутони за ръчната спирачка, системата за камери за паркиране и преки пътища към асистиращите системи. Големият централен подлакътник осигурява допълнително място за съхранение.

Интериорът създава усещане за много високо качество. Автомобилът е доста широк, което създава по-уютно усещане в предната част. Дизайнът на жабката от страната на пътника е скосен, за да осигури повече място за краката.

Задните седалки се разделят в съотношение 40:20:40 и се сгъват, увеличавайки обема на багажника от 466 литра (или 503 литра в някои версии) до 1497 литра (или 1534 литра). Всички модели разполагат с електрическа задна врата с елегантна проекционна светлина за отваряне с крак.

Цените

Цените на модела започват от 119 511 лв. за 2,0-литров, 4-цилиндровия TFSI двигател с 204 к.с. Тестваният модел – 3,0-литров Audi A6 Avant TFSI V6 quattro – е 166 154 лв. Дизеловият 2,0-литров, 4-цилиндров TDI с 204 к.с. е 131 692 лв. и съответно 138 090 лв. за варианта quattro. Очаква се още един дизелов агрегат – 3,0-литров V6 TDI.