Двойна победа спечели екипът на Ферари в Гран при на Бахрейн, първи кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2010 г., като Фернандо Алонсо пресече финала близо 15 секунди пред съекипника си Фелипе Маса. Трети остана Люис Хамилтън (Макларън), въпреки че се притесняваше за вибрации в своя МР4-25 в последната третина от състезанието.
Повреда в изпускателната система на Себастиан Фетел (Ред Бул) улесни максимално Скудерията, тъй като германецът водеше безпроблемно от старта чак до 34-а от 49 обиколки на пистата Сахир. Той все пак финишира 4-и.
На старта Фетел повече чисто от полпозишън, зад него Алонсо успя да изпревари във втория завой Маса, а Нико Розберг (Мерцедес) задмина Хамилтън (загубил почва при опит да атакува Ферари-тата).
Страхотен старт направи Хейки Ковалайнен – от 21-и отиде 16-и, докато Роберт Кубица (Рено) и Адриан Сутил (Форс Индия) от 9-и и 10-и се свлякоха в дъното на колоната след завъртания.
Огромен облак дим пък предполагаше наличие на проблем при Уебър на старта и екипът му моментално се приготви да го посрещне в питлейна. Австралиецът обаче не докладва нищо и продължи.
Междувременно Карун Чандок (Испания Рейсинг), потеглил от пита, отпадна още във втория тур. Лукас ди Граси спря в следващата обиколка. Индиецът обясни, че е попаднал на бабуна, за която не знаел и тя го изхвърлила от трасето. Бразилският му колега за пореден път бе предаден от хидравликата в своя VR-01. Междувременно предната част на Лотус-а на Ярно Трули бе много нестабилна и италианецът подозираше, че е счупил нещо по предното крило в първия тур.
До края на надпреварата не стигнаха още Камуи Кобаяши (заради проблем с хидравликата на неговия Заубер С29), Витали Петров (повреда в окачването на Рено R30, причинена според обяснението му при преминаване върху бордюр), Тимо Глок (повреда в скоростната кутия на Върджин-а), Бруно Сена (вероятна повреда в хидравликата във втория болид на Испания Рейсинг), Педро де ла Роса (също хидравличен проблем при Заубер.)
Напред лидерите поне в началото нямаха грижи. В 10-я тур Фетел вървеше на около три секунди пред Алонсо, а серията спирания в бокса започна в 13-а обиколка. Фернандо влезе в пита в 17-я тур заедно с Розберг, Уебър и Бътън. Фетел и Маса също смениха гуми тур по-късно. След приключване смените на гуми редът в 20-а обиколка бе Фетел, Алонсо, Маса, Витантонио Лиуци, Хамилтън, Розберг, Рубенс Барикело, Шумахер, Бътън, като пилотите на Форс Индия и Уилямс не бяха спирали в бокса.
До този момент пък единствено състезателите на Лотус от новите екипи бяха все още в надпреварата. Техническият директор Майк Гаскойн загуби телеметрията от болидите, но бе уверен в здравината на Т127. По-късно обаче Ярно Трули се бори до финала с хидравлична повреда, но все пак успя да стигне края на състезанието и Лотус с удоволствие празнуваха факта, че и двамата им пилоти видяха карирания флаг.
Междувременно след 30-а обиколка Фетел получи указание от тима си да пази разликата между себе си и Алонсо, която бе паднала под секунда и половина. Според наблюденията на Ред Бул испанецът можеше да прегрее гумите си, ако натиска прекалено, за да гони немския си съперник. Това пролича още в следващите турове, след като Фернандо върна газта и изостана отново на малко повече от 2 секунди. Същевременно Маса бе предупреден да внимава повече за двигателя си, вече сменен преди надпреварата. В 34-а обиколка обаче Фетел регистрира загуба на мощност от своя агрегат, при което Алонсо моментално се залепи за него. По-малко от обиколка след това двукратният световен шампион го изпревари, веднага след него и Маса задмина Себастиан, чийто проблемът вероятно бе пукнатина в изпускателната система. Фетел все пак се добра до 4-о място. Зад него завърши Розберг, изпреварил и в състезанието Михаел Шумахер.