Мерцедес няма да разкрие – на този етап – за какво са използвани токените, даващи възможност за развитие на някои от замразените компоненти по F1 болидите, заяви техническият директор на тима Джеймс Алисън. Екипът от Бракли представи във фабриката си новия си болид F1 W12, с който Люис Хамилтън и Валтери Ботас ще се състезават през сезон 2021.
„Свършената работа ще изглежда по различен начин от тим на тим, защото правилата не изискват да се запазят точно едни и същи определени компоненти. Регламентът замрази работата по голяма част от автомобила. Всеки екип обаче получи по два токена, които може да използва за промени по болида. Уточнено е и кое точно колко „струва“. От отборите зависи как ще изберат да използват тази възможност.“
„Освен това някои части могат да се изменят и без токени – като задвижващата система например, охлаждането, окачването и разбира се, всички аеродинамични повърхности. Ние похарчихме токените си, но все още няма да разкрием точно за какво“, заяви Алисън
„Това ще стане ясно след известно време. А след началото на състезанията кажи-речи всичко под повърхността ще остане замразено за цялата година. С изричното разрешение на ФИА могат да се правят промени за спестяване на средства или издръжливост. Ако обаче нещо на болида ти не се представя добре, то си остава така през целия сезон.“
Техническият директор на Мерцедес сподели също така, че другото голямо предизвикателство е било ограничението на бюджетите.
„Това ново правило изисква много внимателно разпределение на средствата. Вече не може да въвеждаш новост след новост. Необходимо е да харчиш разумно. Ограниченията ще се усетят повече с напредване на сезона – те неминуемо ще увеличат интервала между отделните нови неща, които ще въвеждаме. Ще се наложи да изчакваме по-дълго, да комбинираме и едва след това да проектираме и произвеждаме“, обясни той.
View this post on Instagram