Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Екълстоун: Пилотите трябва да започнат да използват мозъка си

Екълстоун: Пилотите трябва да започнат да използват мозъка си

Бърни Екълстоун,Ники Лауда,Хелмут Марко

Ако има тема, която се обсъжда непрекъснато през цялата година, това определено са гумите. Новото поколение продукти на Пирели са в центъра на всички дискусии през този сезон, независимо дали отборите са доволни или недоволни от тях. В Монако на изпитание ще са подложени двете най-меки смеси, които вече направиха впечатление с бързото си износване. На гладкия асфалт обаче италианците не очакват особени проблеми.

Бърни Екълстоун разбира се също има своето мнение по въпроса. Той не вижда никакъв проблем с гумите, въпреки критиките на част от екипите.

„Помолих Пирели да произведат гуми, които да не могат да държат по половин състезание“, обяснява англичанинът пред formula1.com. „Така има повече влизания в бокса и надпреварите са по-интересни. Те направиха точно това, за което ги помолих.

Трудно е да се предвиди, дали гумите ще издържат 15 или 20% от дадено състезание. Всяка писта е различна, температурите са различни, колите са различни и не на последно място всеки пилот има свой собствен стил на пилотиране.“

Неговият приятел и председател на борда на директорите на Mercedes GP, Ники Лауда, обаче вижда нещата малко по-различно.

„Като бивш състезател мога да кажа, че целта на Пирели вероятно е била да се направят гуми, които да изкарват по 12 до 15 обиколки“, обяснява австриецът. „Факторите, които Бърни изброи обаче водят до това, че понякога гумите изкарват максимум 4 обиколки.“

Този феномен се наблюдава през тази година най-често именно в екипа на Мерцедес. А това определено не е по вкуса на Лауда.

„Три спирания в бокса според мен са максимума. Така бе и преди. Когато обаче имаш по четири спирания и определени смеси държат по едва 4-и обиколки, тогава явно нещата са поели в грешна посока.“

„Във времената, когато Ники караше, най-голямата грижа за пилотите бе да се съхрани трансмисията и спирачките. Не гумите. Сега въобще не трябва да внимават за тези неща. Просто трябва да размърдат мозъците си и да помислят, как да спечелят даденото състезание. Трябва да внимават за гумите. Най-лесно за Пирели би било да направят гуми, които да бъдат сложени на първото състезание и да се сменят след последното. Все пак обаче трябва да има и някакво предизвикателство.“