Volkswagen става официаленмобилен партньор на УЕФА от 2018 г. Като продължение на дългогодишната си подкрепа на футбола, немският автопроизводител ще бъде официален превозвач на Европейския шампионат през2020 г., който ще се проведе едновременно в тринадесет европейски държави и ще отбележи 60 години от началото на съществуването си. Общият мобилен проект с UEFAще бъде и платформа за пазарно лансиране на електрическия модел от новопоколение Volkswagen I.D. – лицето на марката след две и половина години. Общо над500 мача ще бъдат изиграни под знака на партньорството.
Д-р Херберт Дийс, председател на управителния съвет на марката, анонсира: „Футболът е спорт, който обединява хората по неподражаем начин. Освен това Европейското през 2020 г. ще се провежда на целия континент и е фантастично събитие. Затова ние се включваме в желанието на организаторите да прехвърлят мостове между отделните държави и ще използваме цялата си креативност и мобилни решения, за да осъществим това.”
С 1.7 млн. нови автомобили закупени в Европа само през 2016 г., Volkswagen се чувства у дома си от Атлантика до Урал и от Шпицберген до Сицилия. Марката е сред водещите във всичките 55 държави членки на UEFA и произвежда качествените си автомобили в 21 завода в 7 държави на континента, където работят над 150 000 служители.
Гай Лоран Епщайн, маркетинг директор на UEFA сподели, че очаква с нетърпение колаборацията да започне: „Гордеем се, че могъщ бранд като Volkswagen споделя нашата страст към футбола и става наш партньор. Шампионатът през 2020 г. поставя огромно предизвикателство пред транспортирането на феновете и отборите, защото зад събитието се крие една голяма, смела и иновативна идея. Ето защо сме много щастливи, че именно Volkswagen ще сподели с нас това вълнуващо приключение.”
Д-р Дийс допълва, че футболното партньорство ще представи на живо стратегията на марката за бъдещо развитие: „Футболът, както и нашите коли, присъстват във всяка държава. Така спортът става прекрасна метафора какво смятаме да постигнем идните години. Volkswagen ще премине в атака и ще разгърне най-голямата си офанзива в историята на компанията под формата на нови модели и агресивна електрификация на портфолиото.”
Юрген Штакман, член на борда на директорите на Volkswagen, също коментира:„С това партньорство ние стартираме нова посока, която съответства на амбициите ни за продажби на модела I.D. – високотехнологично превозно средство от ново поколение. Изключително се вълнуваме! В проекта ще са ангажирани и нашите дилъри – над 3000 в Европа. Но основно от партньорството с UEFA ще могат да се възползват футболните фенове – това са нашите потребители. Искаме да предоставим атрактивни мобилни решения именно на тях.”