Hyundai-Kia Automotive Group (HKAG), петият в света автомобилен производител ще подпомогне за опазаването на чиста околна среда и ще допринесе за развитието на националната си икономика чрез създаването на екологично чисти автомобили.
Chung Mong-Koo- CEO на компанията заяви, че автомобилният производител ще увеличи усилията си към издигане на Южна Корея, в челната четворка на страните, произвеждащи екологични автомобили.
Като част от стратегията си Hyundai Motor Company обобщи, че ще представи своя първи малък хибриден автомобил през м. юли, следващата година. Това ще бъде Elantra Hybrid LPI. Гамата ще бъде разширена с автомобили от средния клас, а плановете са до 2010 да бъдат произведени 30 000 хибридни автомобила. Тази бройка ще бъде увеличена до 500 000 през 2018, създавайки много нови работни места.
HKAG също така планира да направи достъпни автомобилите с горивни клетки (Fuel Cell Electric Vehicles- FCEV) и да произведе 1000 броя тази година, като увеличи броя им до 30 000 през 2018г. в дългосрочен план компанията планира през 2030 броят им да нарасне до 1 млн.
Тези инициативи ще се отразят благоприятно за клиентите в няколко направления:
– Замяна на конвенционалното гориво. От 2013 се очаква около 200 000 екологични автомобила да бъдат произведени, правейки ненужно използването на 72 000 литра масло. Това гориво се използва от 41,400 автомобила Sonata за година. От 2018 тази стойност ще се увеличи на 210 000 автомобила.
– Ще бъдат намалени емисиите на въглероден двуокис с 310 000 тона до 2013 г.. Това се равнява на вредните емисии а 77 000 броя Sonata на година.
Ще бъде даден тласък на развитието на нови двигатели. Напредъка в хибридните технологии ще доведе до производството не само на хибриди, но и до развитието на мини-електромобилите, електрически скутери и инфраструктурни промени свързани с начина им на зареждане.
В частност “HKAG” има намерение да популяризира хибридите след 2013 г. и в момента работи по развитието на батерията, която е в основата на тази технология.Това цялостно развитие ще подпомогне страната не само в издигането й като технологичен лидер, но и в създаването на нови работни места, които да подпомогнат корейската икономика.