Маркус Ериксон е част от проекта на Кадилак в F1. Шведският пилот разкри, че е прекарал много часове в симулатора на Андрети във Великобритания и е споделил обратната си връзка. Ериксон има предишен опит във Формула 1, което го прави изключително важен за американския производител, който ще влезе в спорта догодина.
Ериксон е част от семейството на Андрети в Индикар през последната година. Шведът изпълнява ролята на помощник в разработването на технологията на симулатора. Тя трябва да подпомогне навлизането на Кадилак в най-високото ниво на моторните спортове.
34-годишният пилот прекара общо пет сезона в F1. През 2014 г. той караше за вече несъществуващия екип на Катерам. После той се премести в Заубер, където остана до края на сезон 2018. След това той се насочи към Индикар и беше в ролята на тестов и резервен състезател на швейцарския тим. В края на 2019 г. Ериксон окончателно напусна F1 и насочи изцяло вниманието си към американските серии
От началото на 2024 г. Ериксон е част от подразделението на Андрети в Индикар. Опитът, който той носи е изключително важен за американската компания, която ще влезе в F1 заедно с Кадилак. Той призна, че в края на миналата година е ходил няколко пъти в симулатора на Андрети в Обединеното кралство.
„Моят работодател, Андрети, ме помоли да отида до Англия, за да тествам различни симулатори“, сподели Ериксон в подкаста на Viaplay. „Ще предоставя обратна връзка, за да могат да изберат правилния модел за цялата организация, включително F1, Индикар и спортните автомобили“, добави шведът.
През последните години симулаторите се превърнаха в основен инструмент за постигане на успех в съвременния автомобилен спорт. Те помагат на отборите при разработването на автомобили, обучението на пилоти и усъвършенстването на стратегии. Затова Андрети и Кадилак се обърнаха към опитен пилот като Ериксон, което им позволява да процеса на вземане на решения.
„Симулаторите се превърнаха в неразделна част от моторните спортове. През зимата работих върху подобряването на собственото си представяне. Хубаво е, че искат да използват мен и моя опит, за да подпомогнат този проект“, каза Ериксон.
Ериксон не е кандидат за едно от местата в бъдещия отбор на Кадилак. Шведът вече е на 34-години и не е карал болид от световния шампионат от поне 5 години. Приносът му към проекта на Кадилак в F1 ще се съсредоточи главно върху работата в симулатора и разработването на автомобила
Шведът изкара трудна първа кампания в Индикар с тима на Андрети. Той записа само един подиум- второ място в Детройт и участва в редица инциденти. В крайна сметка Ериксон финишира 15-ти в крайното класиране с актив от 297 точки.
Вижте тази публикация в Instagram.
Сред потенциалните кандидати за Кадилак са Валтери Ботас, Серхио Перес, Даниел Рикиардо и Гуаню Жу. Четиримата останаха без титулярни места след края на сезон 2024 в F1. Мик Шумахер също може да бъде включен в този списък, макар и шансовете да се върне във Формула 1 вече да са на практика нулеви.
Очаква се Кадилак да разчита и на Колтън Херта. Младият американец няколко пъти се размина с F1. Миналата година Херта стана вицешампион в Индикар и спечели надпреварите в Торонто и Нашвил.
Херта получи големи похвали от Дженсън Бътън. Двамата караха заедно в миналогодишното издание на 24-те часа на Дайтона.
„Той е изключително бърз във всеки автомобил, в който влезе“, сподели Бътън. „Той е изключително бърз в Индикар. Херта беше мой съотборник, когато се състезавахме в Дайтона миналата година. На практика той влиза в автомобила и веднага се чувства на място.“
Бътън се надява Херта да влезе в F1 и да разгърне потенциала си.
„Той ще бъде бърз [във Формула 1] от самото начало. Очевидно има много неща за учене, тъй като тази категория е много различна от Индикар. Колтън обаче има нужната нагласа“, добави световният шампион за сезон 2009.
New year, same trio you know and love 🫶 pic.twitter.com/BgWCfrgYoy
— Andretti INDYCAR & INDY NXT (@AndrettiIndy) January 2, 2025