Предпоследния етап на рали Дакар, от Копиапо до Ла Серена, не донесе съществени размествания в генералното класиране. Стефан Петерханзел заложи на сигурността и се довери на огромната си преднина. Французинът загуби няколко минути, но в крайна сметка авансът му пред Жинел де Вилер остана близо 45 мин. преди последния ден. Само 626 километра делят Петерханзел от неговата 11-а победа.
В петъчния ден най-бърз бе Роби Гордън. Това бе и последното сериозно предизвикателство пред останалите в надпреварата 93 коли. След 90 километра свързваща отсечка предстоеше 441 км скоростен етап в посока Ла Серена. Една трета от този етап бе покрит с пясък. Преди обяд гъста мъгла се простираше над трасето и това затрудняваше видимостта.
След първите 246 км следваше 61 км неутрализация. В последствие следваха 134 км до бивака в Ла Серена. Първи стартира Нани Рома, а зад него бе Роби Гордън. Рома не успя да се възползва от позицията си и още на първата контролна точка загуби няколко минути. На върха пък се разрази битка между Орландо Теранова, Де Вилер и Гордън. Петерханзел обаче бе близо до тази група, а за него се прикрепи Рома, в случай че французинът има проблем.
На втората контролна точка Гордън бе с 1:26 минути пред Теранова. Де Вилер и Леонид Новицки пък оставаха съвсем близо. Петерханзел пък загуби пет минути, но нямаше проблем със своя огромен аванс. С напредването на етапа и Герлен Шишери се доближи до върха и след края на първата част от скоростната отсечка вече бе втори на малко повече от 2 минути след Гордън. Теранова, Новицки и Де Вилер пък оставаха в топ 5.
След неутрализацията следваше спринта до финала. Гордън нямаше нищо за губене и се хвърли вабанк. В крайна сметка това се изплати и той постигна етапна победа, неговата първа истинска победа през тази година, а само на 22 секунди зад него се нареди Шишери. Третото място остана за Орландо Теранова, следван от Жинел де Вилер и Новицки. Петерханзел загуби 14 минути, но преднината му преди 14-ия етап е почти 45 минути.
„Не трябваше да допуснем проблеми в този етап и затова в колата имаше известно напрежение при преминаването на първите дюни“, обясни Петерханзел. „После се вслушвахме във всички шумове, идващи от двигателя или от други места. Решихме да не рискуваме нищо и загубихме няколко минути. Така успяхме да запазим голяма част от преднината си. Имаше забележителни дюни, но за да не затънем ги преминавахме от ляво или от дясно.
Този подход се оказа правилен и етапа не бе толкова стресиращ колкото вчерашния. Надпреварата бе по-спокойна, а утре денят е значително по-кратък и ще трябва просто да пресечем финала. Но е ясно, че преди да направим това може да се случи всичко. Така че ще трябва да внимаваме.“
Финалния 14-и състезателен етап от Ла Серена до Сантиаго де Чили също ще бъде разделен на две. След 111 км в първия участък следва неутрализация, след която идва последният спринт от 15 км.
Резултатите от 13-ия етап (топ 10):
01. Гордън/Уолч (Hummer) – 4:40:53 ч.
02. Шишери/Гарсен (SMG-Buggy) +22 сек.
03. Теранова/Фиуза (BMW) +4:41 мин.
04. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +8:08
05. Новицки/Зилцов (Mini) +8:35
06. Алварез/Грауе (Toyota) +11:01
07. Соуса/Рамало (Great Wall) +12:45
08. Шабо/Пило (SMG-Buggy) +13:05
09. Петерханзел/Котре (Mini) +13:51
10. Жоу/Маймон (Great Wall) +20:19
Общо класиране след 13-ия етап (топ 10):
01. Петерханзел/Котре (Mini) – 36:44:46 ч.
02. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +44:38 мин.
03. Новицки/Зилцов (Mini) +1:29:31 ч.
04. Рома/Перен (Mini) +1:40:26
05. Теранова/Фиуза (BMW) +1:52:40
06. Соуса/Рамало (Great Wall) +2:38:40
07. Шабо/Пило (SMG-Buggy) +3:02:25
08. Шишери/Гарсен (SMG-Buggy) +3:29:22
09. Томасе/Ларок (Buggy-MD-Rallye) +4:31:49
10. Гарафулик/Пикар (Mini) +4:45:58