Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Формула 1 може да взима пример от Супербоул, твърди Зак Браун

Формула 1 може да взима пример от Супербоул, твърди Зак Браун

47
0

Новият изпълнителен директор на Макларън Технолъджи Груп Зак Браун смята, че Формула 1 може да взима пример от Супербоул за начина на привличане на фенове и ангажираността на спорта с почитателите му.

Мачът по американски футбол, който определя шампиона в Националната футболна лига (НФЛ), е едно от най-големите спортни събития в Съединените щати. Неделята, в която се провежда срещата, е смятана за неофициален национален празник в страната. Американците консумират повече храна в рамките на един ден единствено в Деня на благодарността. Супербоул освен това е сред най-гледаните телевизионни предавания в САЩ – седемте предавания с най-голяма аудитория в тв-историята са на Супербоул. Мачът от 2015 г. е най-гледаната телевизионна програма в Америка изобщо със средна аудитория от 114,4 млн. зрители. В световен мащаб единствено Шампионската лига на УЕФА изпреварва Супербол по гледаемост.

„Мисля, че трябва да помислим върху формата на уикендите и как ангажираме потребителите на трибуните, колко можем да ги доближим до отбора и пилотите”, заяви Браун, който е маркетинг специалист. „Според мен организаторите на Супербоул вършат отлична работа. Вижте как насрочват мача, колко ангажирани са феновете. Идват седмица по-рано, буквално превземат градовете – хотели, летища. Ние имаме 21 Супербоула по цял свят. Бих искал това да се използва.”

Според Браун Формула 1 може да използва по-добре дигиталните канали за комуникация и социалните мрежи, като се има предвид бързото им развитие: „Темпото е високо и това, което е работело вчера, може и да не работи утре. Като се има предвид, че Liberty Media има сериозни корени в средствата за масова информация, както и специалността на Чейс [Кери] – той идва от медийния свят, то бихме могли да имаме сериозни очаквания за развитие в тази сфера.”

Аудиторията на Формула 1 намалява през последните години: от 600 милиона души през 2008 г. до 400 млн. през 2015-та. Спортът няма единна маркетингова стратегия и разчита на организаторите на отделните надпревари да ги рекламират на феновете. Използването на социални мрежи все още е ограничено, но се разви доста сериозно през последните два сезона.