Фернандо Алонсо ще се състезава с Юнайтед Аутоспортс на Ролекс 24 на Дайтона през 2018 г. Двукратният световен шампион във Формула 1 ще кара Лижие JS P217 заедно с Фил Хенсън и развойния пилот на Макларън Ландо Норис. Хенсън е шампион от миналата година в LMP3 на азиатските серии Льо Ман. Норис пък спечели европейската Формула 3 през този сезон два кръга преди края на шампионата, ставайки най-младия носител на короната в историята на първенството.
За Алонсо Дайтона ще е ново предизвикателство, след като през тази година получи възможността и се състезава на Индианаполис 500, където води в продължение на 27 обиколки, но отпадна вследствие на повреда. Той за първи път ще участва в надпревара с подобен тип спортни прототипи. Състезанието се провежда на Дайтона Интернешънъл Спийдуей във Флорида, продължава 24 часа и през 2018 г. ще е 56-ото му издание.
„Това е много вълнуващ и интересен проект”, заяви Алонсо. „Да изучаваш напълно нова автомобилна категория, да се адаптираш към различна кола, друг стил на управление и всичко останало е ново предизвикателство за мен. Нямам търпение отново да тествам сам себе си като пилот. 24-те часа на Дайтона с най-прочутото състезание за издръжливост в Съединените щати и едно от най-известните в света. Всички са чували за него. Не е част от „тройната корона”, но, както винаги съм казвал, целта ми е да стана възможно най-завършен състезател. Опитът там ще ми помогне да се подготвя по принцип за надпревари за издръжливост, в каквито бих могъл да участвам.”
„Преди да отида на Инди, никога не бях карал на овал. Сега знам какво е и как да се справя. Вълнувам се, че ще се върна в Америка, за да се състезавам. Освен това надпреварата е в удобен момент – през януари, когато сезонът във Формула 1 не е започнал и основно се трудим по физическата си подготовка.”
Главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун е съсобственик и председател на Юнайтед Аутоспортс. Той сподели, че е уверен в способностите на Фернадно, независимо, че испанецът досега не е карал LMP2.