Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 е върхът в моторспорта, а с новите правила разликата с F2...

F1 е върхът в моторспорта, а с новите правила разликата с F2 може да е само няколко секунди, предупреди Ваулс

2490
0
Джеймс Ваулс
Джеймс Ваулс; снимка: Уилямс

Иван Тенчев, Монреал. Шефовете на отборите от Формула 1 ще се срещнат днес с представители на ФИА на пистата „Жил Вилньов“ в Монреал, за да обсъдят правилата за шаситата, които трябва да влязат в сила от 2026 г. Международната федерация представи проекта за новите коли преди броени дни. Измененията в регламента за шаситата се наложиха от въвеждането на нови правила за задвижващите системи. Всичко това обаче може да доведе до рязко свиване на разликата в темпото на F1 болидите и тези от Формула 2, посочи шефът на Уилямс Джеймс Ваулс. В Монако колите от Формула 1 бяха с 11 секунди по-бързи от тези в F2. Разликата на Имола бе 12 секунди.

„Задължително е да останем водещата дисциплина в автомобилния спорт. Така виждам за нещата. Формула 1 е върхът в моторспорта. Трябва да поддържаме представянето и скоростта, която имаме. А с новите правила разликата в темпото с болид от Формула 2 може да стигне само няколко секунди. Това е малко неудобно, особено ако се направи сравнение с други автомобилни серии по света“, посочи Ваулс, имайки предвид, че съществува вариант F1 да се окаже по-бавна от други моторспорт дисциплини.

„Това все пак е чернова на регламента. Само тази седмица например имаше две промени, които намалиха доста аеропритискането. Убеден съм, че ще намерим по-добро решение в това отношение. Не сме толкова далеч. Просто се иска още малко работа“, обясни Ваулс

„В момента има две основни точки, предизвикващи тревога. Първо аеродинамиката и второ – теглото. От известно време насам повтарям, че от гледната точка на Уилямс никой няма да се справи с теглото. Ще е невероятно трудно и според мен този параграф се нуждае от преразглеждане. По другия съм съгласен с колегите си, че заедно бихме могли да постигнем съвсем приемлив вариант, но трябва да изчистим определени аспекти“, допълни шефът на Уилямс в F1.

„Въпросът е какво целят тези правила. А целта е да се създадат нови задвижващи системи, да се използва синтетично гориво и съответно да има различна работна среда. Но въпросът е и как да достигнем до продукт, който да е върха в автомобилните спортове? Каква е правилната формула за това?“, добави Ваулс.