F1 отчете 20 % ръст на приходите за второто тримесечие на 2024 г. Това стана ясно след доклада на Либърти Медия, публикуван по-рано тази седмица. Увеличението на печалбата се дължи най-вече заради по-големия брой състезания, които се проведоха през първата половина на сезон 2024.
Общите приходи на F1 за второто тримесечие на 2024 г. възлизат на $871 млн. Това е голямо увеличение в сравнение със същото тримесечие на 2023 г. Тогава приходите бяха в размер на $724 млн. Оперативните приходи за периода възлизат на $84 млн. Това е със 17% повече в сравнение със $72 млн. , които бяха отчетени преди година
Тази година се завърнаха Гран при на Китай и Гран при на Емилия Романя. Двете събития бяха отменени през 2023 г. поради различни причини. По-този начин F1 проведе общо осем състезания в периода април-юни. За сравнение, за същия период преди 12 месеца те бяха шест.
F1 се възползва от растежа в областта на медийните права и спонсорството. Световният шампионат удължи договорите с някои от дългогодишните си партньори и се очаква да привлече някои нови в близко бъдеще. Същевременно се твърди, че F1 ще приключи сътрудничеството си с Ролекс.
„Сезонът в F1 е невероятен, с особено висока ангажираност на развиващите се пазари“, коментира Грег Мафей. „Пет състезания вече поставиха рекорди по гледаемост в САЩ заради своите прояви. Очакваме с нетърпение новите ни възможности занапред.“
Либърти посочи, съобщи, че приходите от промотиране на състезания са били относително равни през второто тримесечие. Компанията разкри, че таксите от допълнителните състезания са били компенсирани от различния микс от събития в сравнение с предходния период.
Другите приходи на F1 са се увеличили през второто тримесечие главно поради по-високите приходи от гостоприемство, транспорт, пътувания, технически услуги, както и от F2 и F3. Двата поддържащи шампионата също проведоха повече състезания в сравнение с 2023 г.
По-големият брой състезания увеличи и плащанията към отборите от F1. Според статистиката, те са получили с $1 млн. повече в сравнение със същия период на 2023 г.
„Сезонът в F1 е свидетел на феноменални състезания. Имаме седем различни победители в четиринадесет състезания и все по-малки разлики в решетката“, заяви Стефано Доменикали.
„Последователите в социалните медии са се увеличили с над 30% в платформите на F1. През първата половина на сезона имахме 3.7 млн. посетители на състезания, от които 10 бяха напълно разпродадени.“
Доменикали приветства и напредъка на F1 Academy. Изцяло женският шампионат вече се провежда заедно с уикендите от Формула 1.
„F1 Academy стартира силно първия си сезон, като провежда всички събития успоредно със състезателните уикенди на F1. Заедно със спринта, Формула 2 и Формула 3, тя допринася за вълнуващото действие на пистата и носи добавена стойност за нашите фенове, промоутъри и спонсори“, добави главният изпълнителен директор на F1.
До края на сезон 2024 във Формула 1 остават още 10 старта. Първият от тях ще се проведе на пистата Зандовоорт в последния уикенд на август. 7 дни по-късно Монца ще приеме последния европейски старт за тази година.
Formula 1 sees a 20% jump in revenue in Q2 2024 vs. Q2 2023.
F1 teams were paid 26% more money in 2024.
F1’s results: (in millions, vs. 2Q23)
Revenue: $871 (+20%)
Team payments: $435 (+26%)No.of races: 8 (more races vs. 2023 (6) is the key reason for diff. numbers)#F1 pic.twitter.com/xpbNKsVJJQ
— Kunal Shah (@kunalashah) August 8, 2024