Начало Избрани F1 отчете лек спад на приходите през второто тримесечие на 2023 г.

F1 отчете лек спад на приходите през второто тримесечие на 2023 г.

630
0
Формула 1, F1
снимка: Майкъл Потс

F1 отчете лек спад на приходите през второто тримесечие на 2023 г. Световният шампионат има по-малка печалба в сравнение със същия период от миналата година. Основната причина за този спад е свързана с отмяната на Гран при на Емилия Романя.

Тази година F1 очакваше рекордни приходи заради разширяването на календара. Той трябваше да включва 24 старта, което е с 2 повече в сравнение с 2022 г. За съжаление, F1 се принуди да отмени Китай няколко месеца преди началото на настоящата кампания. От Либърти Медия така и не намериха подходящ заместник на отменения старт в Шанхай.

Календарът на F1 бе намален до 23 състезания още преди старта на сезона. Въпреки това приходите трябва да бъдат по-високи от миналата година. Причината за тази прогноза е провеждането на много по-доходоносни надпревари в Лас Вегас и Катар. В същото време бе премахнато много по-неизгодното за F1 състезание във Франция.

Преди малко повече от два месеца F1 се принуди да отмени Гран при на Емилия Романя заради наводненията в италианския регион. От F1 също така не успяха да намерят подходящ слот, в който да сложат надпреварата. Загубата на старта на Имола означава, че в периода април-юни се провеждат само шест състезания. Това е с един брой по-малко в сравнение с 2022 г.

Важно е да се знае, че приходите от промотиране на състезания се записват през тримесечието, в което се провежда събитието. В същото време приходите от медийни права и спонсорство се разпределят пропорционално между четирите тримесечия в зависимост от това колко състезания има през конкретния период.

В резултат на по-малкия брой стартове, печалбите на F1 за второто тримесечие са намалели от 744 млн. долара през 2022 г. на 724 млн. долара. Основните приходи са намалели с 10 млн. долара (такси за състезания, медийни права и спонсорство). Други 10 млн. долара са загубени от различни източници на доходи

Плащанията към 10-те отбора за периода също са намалели от 368 млн. на 344 млн. долара. След отчитането на тези и други разходи печалбата на F1 леко се е увеличила от 49 млн. на 52 млн. долара.

Най-голямото отрицателно въздействие от отмяната на състезанието в Имола е свързано с начина на признаване на приходите от медийни права. Общата сума за популяризиране на състезанията всъщност е по-висока, въпреки че се провеждат само шест вместо седем състезания. Това е така заради увеличените договорни такси за другите събития.

„Основните приходи на F1 намаляха през второто тримесечие.  Ръстът в промотирането на състезания и спонсорството бе компенсиран от спад в приходите от медийни права“, се казва в съобщение на Либърти Медия.

„Въпреки че през текущия период се проведе едно състезание по-малко, приходите от промотиране на състезания нараснаха поради увеличението на таксите по договор. В същото време приходите от спонсорство се увеличиха поради признаване на приходи от нови спонсори и ръст на приходите от съществуващи спонсори.“

„Приходите от медийни права намаляха поради влиянието на по-ниското пропорционално признаване на печалбите на сезонна база. Това отчасти се компенсира от продължаващия ръст на приходите от абонамент за F1TV и увеличените такси по нови и подновени договорни споразумения.“

Либърти добави, че другите приходи намаляват през второто тримесечие. Това е поради по-ниските приходи от превоз. Те се дължат на намаляването на инфлацията на разходите за превоз върху тарифите за фактуриране. Тук се включват и по-ниските приходи от хотелиерство поради едно състезание по-малко, проведено през текущия период. Това обаче е частично компенсирани от увеличените приходи от лицензи и по-високите приходи, свързани с продажбите на шасита за автомобили от F2 и F3

Либърти също така отбеляза, че общите разходи на F1 са се увеличили отчасти. Причината за това е свързана с харчовете около загубеното състезание в Имола. Компания също така отбелязва, че значително по-ниските разходи за превоз са компенсирани от повишените разходи за гостоприемство. Това е свързано с свързани с обслужването на по-голямата посещаемост на „Paddock Club“ и инфлацията на разходите. Не трябва да се забравят и по-високите комисиони и разходи за обслужване на партньори, свързани с ръста на основните потоци от приходи на F1.

„Другите разходи на F1 през текущия период включват също така тези за гостоприемство, пътни и други разходи, свързани със събитието в Имола. Всички те до голяма степен са били направени преди късната отмяна на събитието.“

„Разходите за продажби, общи и административни разходи намаляха през второто тримесечие поради по-ниските разходи за персонал и правни разходи и благоприятните валутни курсове. Те са частично компенсирани от по-високите разходи за маркетинг, собственост и технологии.“