F1 отчете лек спад на приходите за третото тримесечие на тази година. Това показа отчета, публикуван от Либърти медия по-рано през седмицата. Основната причина за лекия спад е разместването на някои състезания, както и дългата пауза през октомври.
Общите приходи за третото тримесечие на 2024 г. възлизат на $911 млн. щатски долара в сравнение с 887 млн. щатски долара за същия период на 2023 г. Това е увеличение с 2,7%. Основните приходи на F1 обаче са намалели от 887 млн. долара на $861 млн., което е спад от 3 %
Този спад се дължи основно на разликата в броя на състезанията, проведени в рамките на тримесечието. Този фактор обикновено влияе на приходите на база целия сезон, а не на тримесеиче.
Притежателят на търговските права на F1 Либърти Медия разясни влиянието на променения календар на състезанията в съобщението си за приходите за третото тримесечие на 2024-та.
„През третото тримесечие на 2024 г. се проведоха седем състезания в сравнение с осем, проведени през третото тримесечие на 2023 г.“, се казва в съобщението.
„В състезателния календар за 2024 г. са планирани 24 събития. Това е повече с равнение с 22-те събития, проведени през миналата година.“
Тазгодишният график за третото тримесечие на тази година обхващаше периода от Гран при на Великобритания до Сингапур. Имаше една забележителна промяна. Тя беше свързана с това, че Азербайджан замени Япония в този период, докато Гран при на Австрия беше преместена в предишния отчетен период.
„Първичните приходи от F1 намаляха през третото тримесечие. Това се случва поради по-малките приходи от медийни права и спонсорство, обусловени от едно състезание по-малко, проведено през текущия период. Всичко това доведе до по-малък дял на признатите сезонни приходи“ се обяснява от Либърти.
Приходите от спонсорство леко намаляха поради това, което Либърти описа като „въздействието на комбинацията от състезания върху таксите за отделните събития.“ Спадът беше частично смекчен от нови спонсорски договори.
През третото тримесечие трите основни източника на приходи на F1– такси за домакинства на състезания, медийни права и спонсорство – продължиха да бъдат повлияни от коригирания график на състезанията
По-малкият брой състезания означаваше по-ниски печалби от договорите за медийни права. Специфичният състав на местата за провеждане на състезанията се отрази на приходите от спонсорство по отношение на специфичните за събитието такси. Въпреки това новите спонсори помогнаха да се смекчи финансовото въздействие. Затова Либърти Медия очаква стабилен резултат за цялата година.
Въпреки че основните приходи намаляха, F1 отбеляза 11% увеличение на оперативните такива. Те нараснаха от $132 млн. през 2023 г. на $146 млн. през тази година.
Представянето на спорта в началото на годината беше особено силно. Това позволи на Либърти да запази целта си за годишен рекорд. F1 е на път да надмине миналогодишните общи приходи от $3,22 млрд. Очаква четвъртото тримесечие да бъде още по-печелившо заради борбата за титлата и голямата посещаемост на някои състезания.
„Бизнесът ни се радва на отлична конкурентна и финансова динамика“, коментира Стефано Доменикали. „Подписахме новаторско партньорство с LVMH за 2025 г. Освен това разширихме отношенията си с Леново и Американ Експрес и осигурихме лицензионни споразумения с Лего и Hot Wheels Всичко това разширя F1 отвъд календара на състезанията и стига до домовете на нашите фенове.“
„Вълнуващите състезания и напрегнатият шампионат се отразиха благоприятно на зрителската аудитория и дигиталната ангажираност с напредването на сезона. Посещаемостта на състезанията е нараснала от началото на сезона до 5.8 млн. души, като почти всички състезания бяха разпродадени. Страхотно е да се види на пистата талантът както на нашите опитни пилоти, така и на младите таланти, които се надяваме да имат дълги кариери в F1“, добави главният изпълнителен директор и президент на шампионата.
NEWS | @F1 revenues take marginal hit in Q3 2024…
💡 3% drop to US$861 million due to one fewer race compared to last year
📈 Operating income increased 11% YoY to US$146 million#SportsBiz #F1https://t.co/DzNbqvS35y pic.twitter.com/bSWR8VbIi2— BlackBook Motorsport (@MotorsportBB) November 8, 2024