Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 започва европейската част от сезона в Имола

F1 започва европейската част от сезона в Имола

985
0
Гран при на Емилия Романя 2024, Имола
снимка, Пирели

Имола е домакин на седмия кръг за сезон 2024 в световния шампионат на F1. Състезанието се провежда на писта с дължина 4.909 км и разположена близо до едноименния италиански град. Този уикенд Пирели ще предостави най-меките гуми от своята гама.

F1 се завръща в Европа след повече от осеммесечна пауза. Световният шампионат отново ще се състезава в Италия- страна, която беше домакин на последния европейски старт в началото на септември.  Италия е била домакин на общо 105 надпревари от световния шампионат. 30 от тях са на пистата Аутодромо Енцо и Дино Ферари в Имола

Състезанието този уикенд е едва четвъртото издание на Гран при на Емилия Романя, което преди това се провеждаше от 2020 г. до 2022 г. Миналата година събитието трябваше да бъде отменено заради наводненията, които засегнаха големи части от региона, причинявайки някои смъртни случаи и разрушения.

За седмия кръг от сезона Пирели залага на най-меките гуми от гамата си- С3, С4 и С4, които са съответно хард, медиум и софт. За първи път от Пирели залагат на най-меките си смеси в Имола. През 2022 г. избраните гуми бяха C2, C3 и C4.

Имола е едно от най-старите трасета в календара на шампионата и приема първия си официален старт през 1980 г. То е много технично и трудно. Така то подчертава уменията на пилотите, които трябва да се справят с доста сложни комбинации от завои и спирачни зони.

Легендарният Енцо Ферари е един от организаторите на проекта за изграждане на писта по хълмовете около Имола. Италианецът я описва като „малък Нюрбургринг“. През 1957 г. съоръжението е наречено в памет на сина му Дино. Повече от три десетилетия по-късно бива добавено името и на Енцо.

Имола не е особено трудна от гледна точка на силите, упражнявани върху гумите. Асфалтът тук все още е сравнително абразивен. Последното сериозно асфалтиране на пистата в Имола е извършено през 2011 г. Имола е едно от често използваните трасета през годината. Затова неговата еволюция не е голяма. Наличието на много поддържащи шампионат (F2, F3 и Порше Суперкъп) ще позволи отлагането на повече каучук върху асфалта и подобряване на сцеплението.

характеристики на пистата в Имола
снимка, Пирели
налягане в гумите на Пирели
снимка, Пирели

На хартия наличието на трите най-меки смеси може да даде повече възможности за стратегия по време на състезанието. Обикновено се изисква само един питстоп. Трябва да се има предвид, че загубата на време в питлейна тук е една от най-големите през годината

Съществува също така голяма вероятност състезанието да бъде неутрализирано в определен момент. Подобно нещо което се е случвало в над 70% от състезанията на Имола досега. Наскоро бяха направени няколко малки промени по пистата, включително повторното слагане на чакъл от външната страна на завоите Acque Minerali. Това ще доведе до  много по-големи проблеми за всеки, който излезе от пистата на това място.

Общо трима действащи F1 пилоти имат победи на Имола. Това са Фернандо Алонсо (2005 г.), Люис Хамилтън (2020 г.) и Макс Верстапен, който спечели надпреварите през 2021 г. и 2022 г. Уилямс и Ферари са най-успешните конструктори на Имола с 8 победи. Макларън има общо шест успеха на Имола, като последният е от 1998 г. Ред Бул има две победи, а Мерцедес- една. Най-успешният пилот в историята на Имола е Михаел Шумахер. Германецът има седем победи, като шест от тях са с Ферари.