Ферари останаха финансово стабилни и през 2009 г. въпреки сериозната икономическа криза. Италианската компания оповести финансовите си резултати за 12-те месеца след вчерашната среща на борда на директорите.
Общо 6250 автомобила са стигнали до крайни клиенти през миналата година, което е спад само с 5%, но при продължаващ растеж в определени райони. Това е истинско постижение за фирмата, след като средният спад при производителите на луксозни спортни автомобили възлиза на 35%. Според Ферари добрите показатели се дължат и на чудесния резултат на модела Калифорния, тъй като 60% от закупилите тази конкретна кола за първи път въобще си взимат модел на Скудерията. Доставките на най-новия модел 458 Италия започнаха съвсем наскоро, поради което продажбите му нямат отношение към миналогодишните резултати. След редица положителни отзиви и престижни награди обаче, се очаква той да е новият хит в продажбите на компанията от Маранело.
Общите приходи на Ферари са 1 778 000 000 евро (-7%). Слабият долар продължи да оказва негативно влияние върху тях, тъй като цели 30% от продажбите се осъществяват именно в тази валута. Лошите ефекти отчасти бяха компенсирани от повишаване на ефективността и рационализация на индустриалните процеси.
– Постигането на тези резултати в толкова предизвикателен икономически климат е най-доброто възможно доказателство за качествената ни работа и отдадеността на всички във Ферари, както и за дългосрочната ни стратегия по отношение на иновациите и ексклузивитета – категоричен бе президентът на Скудерията Лука ди Монтедземоло. – Те ще ни помогнат и да подходим по най-правилния начин към 2010 г.: годината ще е много трудна и първите малки знаци за възстановяване [на икономиката] няма да дойдат преди есента.
Във Ферари наистина отделят сериозни средства за отделите си за изследване и развитие. През 2010 г. реинвестициите им в тази област ще достигнат 18,5% от общите приходи. Другата сфера, в която ще се влагат сериозни финансови средства, е екологията. В завода в Маранело вече действа специална система за едновременно производство на електричество, топлина и охлаждане от един източник – слънчева енергия. Благодарение на нея отделяните от фабриката емисии въглероден двуокис вече намаляха с 15%, като целта е да се достигнат 25-30% до края на 2010 г.
Най-важните пазари в Европа за марката пък са Италия и Германия с доставки от съответно 655 и 644 автомобила за 2009 г. Като цяло продажбите на Стария континент са паднали с 6% при общо реализирани 2752 коли.
Най-големият пазар за Ферари е Северна Америка, където са продадени 1467 автомобила. Повишение от 29% има в Близкия изток, а в Азия то е 3%.