Начало Избрани Ферари и Мерцедес променили подовете на болидите си заради новата директива на...

Ферари и Мерцедес променили подовете на болидите си заради новата директива на ФИА

25
0
Ферари SF-24
снимка, Спас Генев

Ферари и Мерцедес са направили промени по подовете на своите болиди. Двата отбора са изпълнили новата техническа директива на ФИА, която забранява използването на защитни елементи за планките на пода на автомобилите. Според Фредерик Васьор, това изменение е „доста странно.“

Вчера ФИА публикува нова техническа директива. Тя беше свързана с износването на планките, разположени в подовете на болидите от F1. Федерацията забрани използването на каквито и да е защитни елементи в тази част на шасито.

Сигналът към ФИА е бил подаден от Ред Бул. Според австрийците, редица отбори, включително Мерцедес и Ферари използват такава вратичка. Сред споменатите екипи обаче не попада Макларън

Използването на допълнителни елементи предпазваше планката от нарушаване на допустимото от ФИА износване от 1 мм. Това на  своя страна позволяваше на F1 отборите да управляват автомобилите си по-близо до земята.

Проблемът с планките на пода се появи след миналогодишното издание на Гран при на САЩ. Тогава Люис Хамилтън и Шарл Льоклер бяха дисквалифицирани заради прекомерно износена дъска на пода на техните болиди.

Днес се оказа, че Ферари и Мерцедес са използвали тази вратичка в правилника. Двата отбора е трябвало да направят промени по подовете на своите болиди. Но според Васьор настояваше, че планката на Ферари SF-24  е била напълно законна.

„Да, трябваше да направим промяна. Преди това имахме и потвърждение от ФИА, че планката е легална, от ФИА“, каза Васьор. „Мисля, че беше правилна нагласата ни да не се борим с това. Искам да остана фокусиран върху шампионата, а не върху подобен род дискусии. Но като цяло подходът беше доста странен.“

Старши инженерът по представянето на Ферари Джок Клиър заяви, че „в основата си директивата действа като регулатор.

„Всички знаем, че те са нещо като болтове към регламента. Ние просто четем директивата и се придържаме към нея“, каза Клиър. „От това, което разбрах, не е било голяма драма да се справяме с каквото и да е било.“

Същевременно Тото Волф потвърди, че Мерцедес също е трябвало да модифицира пода на F1 W15.

„Да, трябваше да променим начина, по който управляваме пода“, потвърди Волф.

Алпин, Виза РБ и дори Ред Бул също е трябвало да променят своите подове след новата директива на ФИА.

„Да, наложи се да направим малка промяна. Но ако трябва да бъда честен, не знам останалото“, коментира шефът на Алпин Оливър Оукс.

„Беше изключително лесно за нас, така че изобщо не сме променили нашия план“, обясни спортният директор на Виза РБ Алан Перман. „Смятам, че Хаас и Алпин се възползваха от [сивите зони], така че може би това ще ги забави малко. Ако това се случи, съм сигурен, че ще бъде твърде малко.“