Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари и Ред Бул с нови подове за COTA, Мерцедес ще донесе...

Ферари и Ред Бул с нови подове за COTA, Мерцедес ще донесе в Остин последните новости за 2024 г.

3158
0
Гран при на САЩ, Остин, Тексас, Circuit of the Americas, COTA, Ферари F1, Ред Бул F1
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ферари и Ред Бул ще са с нови подове за предстоящия състезателен уикенд за Гран при на САЩ на пистата Circuit of the Americas в Остин, Тексас. Екипът на Мерцедес също ще има пакет обновления, който ще е последен за осемкратните световни шампиони за този сезон.

Във Ферари са работили по новия под около шест седмици – от уикенда на пистата Монца, където Шарл Льоклер спечели домашната Гран при на Италия

Инженерите на италианския тим са убедени, че са „излекували“ подскачането, което тормозеше монегаска и Карлос Сайнц през част от настоящия сезон, както и че заедно с това са подобрили представянето на SF-24. В Маранело вече тече процес на прехвърляне на ресурси към проекта за догодина, част от който е и поемането на поста отговарящ за шаситата технически директор от Люк Сера. Френският инженер дойде от Мерцедес, а преди това е работил в Мишлен и BMW Заубер. Широкият му опит с гуми, окачвания и обща динамика на автомобилите убедил шефа на Ферари Фредерик Васьор да го вземе. Според „Гадзета дело спорт“ привличането на Сера накарало в най-голяма степен Енрико Кардиле да приеме офертата на Астън Мартин, а не толкова перспективата Ейдриан Нюи да пристигне във Ферари. Вече бившият технически директор за шаситата на Скудерията освен това получил сериозно финансово предложение.

През първите си две седмици във Ферари Сера се е запознал с базата и хората в Маранело. Целта е да положи основите, върху които да се гради работата за проекта за догодина (известен като 677 или „колата за Люис“ [Хамилтън]). Френският инженер познава добре седемкратния световен шампион от годините си работа в Мерцедес. Засега не се очаква Сера да пътува за надпревари. Същото важи и за Жером д’Амброзио, който също дойде във Ферари от Мерцедес.

Ред Бул също ще има пакет с новости за RB20 като се очаква те да демонстрират как тимът от Милтън Кийнс ще се бори със съперниците до края на сезон 2024

Очаква се част от пакета да е ревизиран под на колата. Шефът на екипа Кристиан Хорнер заяви, че логически Остин е мястото, където повечето отбори ще имат новости в тази част от състезателната година.

„Ние ще имаме нещо специално, но мисля, че Ферари, Мерцедес и Макларън също ще разполагат с нови компоненти. Целият отбор работи упорито, за да разбере проблемите ни и да ги реши и ако всичко върви добре – да поправи ситуацията още в Остин“, допълни шефът на Ред Бул в F1.

Гюнтер Щайнер обаче не споделя оптимизма на Хорнер. Бившият шеф на Хаас в Гран при е на мнение, че Ред Бул не може да настигне Макларън до края на настоящия сезон.

„Всичко е било планирано доста отдавна. Всичко, което ще излезе в Остин, е било в развитие от няколко месеца. Въпросът е колко големи са обновленията. Този „магически“ под, който ще извадят в Остин дали ще им помогне да догонят Макларън? Това е големият въпрос“, коментира Щайнер.

„Не мисля, че е възможно Макларън да бъде настигнат тази година. Това, което те показаха в Сингапур, за мен бе изумително. Просто невероятно. Освен това Ферари може да играе по-голяма роля в развитието на битката в шампионата в сравнение със Сингапур, защото на теория би трябвало да е пред Ред Бул. В предишното състезание обаче не се класираха добре в квалификацията. След това в самата надпревара нямаше нито червен флаг, нито кола за сигурност, което да им помогне да мръднат напред. Но да, Макс [Верстапен] ще се бори до последно, за да задържи титлата“, допълни Щайнер.

Според бившия шеф на Хаас дори новият под на Ред Бул да работи добре, то екипът от Милтън Кийнс може да разчита в оставащите стартове повече на грешки на Макларън, отколкото на това реално да съкрати изоставането на RB20 спрямо MCL38

Тото Волф от Мерцедес отбеляза, че Гран при на САЩ слага началото на особено напрегнат период от състезателната година.

„Шест състезания в рамките на осем седмици ще доведат до финала на сезона в Абу Даби. Ние не сме в битката за шампионата, но има за какво да се борим. Ще има и множество възможности за добри представяния. Искаме да приключим годината възможно най-силно. Да натрупаме инерция за 2025 г. и да се сбогуваме с Люис по възможно най-добрия начин“, каза Волф.

„Ето защо от Сингапур насам се трудихме упорито да анализираме представянията си и как можем да постигнем подобрение. Последният ни пакет с новости ще излезе на писта в Тексас. Целта ни е да съкратим разликата спрямо челото. Работата с тези компоненти ще ни помогне и в определяне на посоката за 2025 г.“, продължи ръководителят на Мерцедес в Гран при.

„Спринтовият формат се завръща този уикенди и ще трябва да сме в най-добрата си форма, за да използваме ефективно новостите. COTA е фантастична писта, на която обаче се провалихме миналата година. Високоскоростната конфигурация в комбинация с неравната настилка превръща карането в предизвикателство и за колата, и за пилота“, допълни шефът на Мерцедес в F1.