Всички във Ферари смятат, че Шарл Льоклер и Карлос Сайнц са най-добрият пилотски тандем в падока, заяви Лоран Мекис. Спортният директор на Скудерията допълни, че и двамата имат неоползотворен потенциал и се трудят да го отключат.
„Двамата ни пилоти са значително по-задружни, отколкото се вижда отстрани. Причината е не само, че работят добре заедно, а и защото се уважават взаимно. Сътрудничат си и са наясно с ролята си в екипа, който трябва да напредва като едно цяло. В момента не бихме могли да се надяваме на нищо повече като интеграция и качество на свършената от тях работа.“
„Матия Биното винаги казва, че те са най-добрият пилотски тандем в падока. Така се чувстваме всички във Ферари, когато ги гледаме да работят. Това не е омаловажаване на факта, че у тях има желание да израстват. Убедени сме, че притежават допълнителен, неоползотворен още потенциал“, обясни спортният директор на Скудерията.
Мекис сподели още, че тимът от Маранело работи и с двамата си пилоти по посока отключване на потенциала им. Вярата в Льоклер бе демонстрирана със сключването на дългогодишен договор, който е до края на 2024 г. Тази зима се говореше, че ще водят дискусии и със Сайнц за удължаване на неговия контракт. Миналата седмица испанецът каза, че са „по средата“ на разговорите.
„Поставили сме си определени цели, но за момента няма нищо договорено. Мисля обаче, че дадохме доста ясно да се разбере – и аз, и Ферари сме доволни от развоя на нещата и искаме да продължим да работим заедно в бъдеще“, посочи Сайнц.
Междувременно главният аеродинамик на Ферари Енрико Кардиле изрази известно съмнение дали новите правила в Гран при ще доведат до желаните резултати
„Това поколение автомобили ще е по-тежко, а аеропритискането е много различно от това на концептуалния модел, показан от Формула 1. Има и други параметри, които трябва да се обмислят: колко бързо ще се стигне до сближаване на представянето при толкова стриктни технически правила например. Развитието допълнително ще се забави заради бюджетните ограничения. Накратко, ситуацията е сложна и непредсказуема.“
„Новите коли са и с различно разпределение на аеропритискането в сравнение с преди. Допълнителното тегло пък е от над 40 кг. Само това води до дефицит от секунда или повече на обиколка. Разликите във времената ще варират спрямо пистите и комбинациите от бавни и бързи завои“, каза още Кардиле.
Ферари имаше филмов ден вчера на пистата Каталуния до Барселона, където днес започват първите предесезонни тестове за 2022 г.
We’ve missed this 🥰#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/BHCgqmGx8u
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 22, 2022