Ферари няма се включва в IMSA с 499P. Според ръководителят на програмата за състезания за издръжливост Антонио Колета, марката се фокусира върху участието си в WEC през 2025 г. Планът е Ферари да продължи да използва три прототипа в клас Hypercar.
Ферари изключва възможността за разширяване на програмата си за хиперавтомобили 499P в IMSA през следващата година. Италианският производител очерта план за 2025-та. Той който не включва американския шампионат за издръжливост, за които 499P има право да участва в категорията GTP. Вместо това призовава Ферари продължава фокуса върху WEC отново с три автомобила в клас Hypercar
Неотдавна Колета заяви, че Ферари „предпочита да консолидира програмата си“, вместо да се разширява на втори фронт като IMSA.
„Догодина ще участваме само в WEC, а не в IMSA. Сега изцяло се концентрираме върху WEC с три автомобила“, сподели Колета.
Това означава, че Ферари отново ще разполага с два заводски 499P, управлявани от AF Corse в класа на хиперавтомобилите. Към тях ще е присъедини трети клиентски прототип, управляван изцяло от AF Corse. Той което се състезава в FIA Endurance Trophy за клиентски отбори и не участва в класирането при производителите.
Планът е Ферари да запази титулярните си състави на двата заводски прототипа. Италианците трябва да продължат да разчитат и на Роберт Кубица/Йе Ифей/Робърт Шварцман, който карат машината с №83.
Колета говореше открито за желанието си 499P да се състезава един ден в САЩ. Страната е ключов пазар за шосейните автомобили за Ферари. Това обаче няма да се случи през следващата година.
Ферари участва в IMSA в клас GTD Pro с Risi Competizione Отборът използва aавтомобил 296 GT3. Шефът на тима Джузепе Ризи изрази желанието си да използва 499P в близко бъдеще.
„В момента нямаме план да отидем в Америка, но това не е невъзможно за в бъдеще. Трябва да отделим време за всяко развитие на нашата дейност“, добави Антонио Колета.
За последно Ферари участва във висшия клас на северноамериканските състезания за издръжливост с клиентския автомобил 333SP. Той беше създаден според правилата за спортни автомобили на IMSA. 333SP се състезава от 1994 г. до 2003 г. и взема една победа в „24-те часа на Дайтона“, както и три в „12-те часа на Себринг“.
Тази година Ферари отново спечели 24-те часа на Льо Ман. Италианците също така имаха представител на подиума в Спа и бяха много близо до победата в Имола. Целта на Ферари е да се пребори с Порше и Тойота за първото място в WEC. До края на сезона остават още три кръга, които ще се проведат на пистите в Остин, Фуджи и Бахрейн.
Go behind the scenes with the Ferrari Hypercar team at the 6 Hours of São Paulo! 🇧🇷
🔗 Watch now! https://t.co/ZHRVqsoaQr #FerrariHypercar #Ferrari499P #WEC #6HSaoPaulo pic.twitter.com/nrdnen565c
— Ferrari Hypercar (@FerrariHypercar) August 5, 2024