Ситуацията в шампионата във Формула 1 след 4-5 надпревари ще диктува върху какво ще се съсредоточат отборите – дали ще продължат да работят по болида си за сезон 2025 или ще прехвърлят усилията си към следващата година, когато в сила ще влязат нови технически правила, заяви Фредерик Васьор. Шефът на Ферари в F1 отбеляза, че всички отбори ще имат подобни колебания.
„Ситуацията е една и съща за всички. Напълно вярно е, че сме в последната година на настоящите правила. Също така за всички е очевидно, че в някакъв етап ще трябва да се направи избор между 2026 и 2025 г. Според мен основният фактор за това решение ще е ситуацията в шампионата. Настоящата кола – тази за сезон 2025 – е продължение на болида от 2024 г. В крайна сметка автомобилът винаги е еволюция на предишния. Но според мен ситуацията след 4-5 състезания ще диктува избора между 2025 и 2026“, обясни шефът на Ферари
„Наясно сме какво време се изисква за всеки елемент. До лятото вероятно всички ще сме изцяло фокусирани върху 2026 г. Ако погледнете какво стана предишния път, то в края на 2021 г., когато Мерцедес и Ред Бул водеха битка, тези два отбора имаха някакви нови неща до финалните кръгове. Може да има още някоя и друга сесия за развитие на болида за настоящата година, но не и след септември-октомври. Тогава вече няма смисъл“, продължи Васьор.
„Дори да има план обаче, дори екипът да е решил какво иска да прави, нека видим какво ще е положението в първенството след някое и друго състезание. Ако си със секунда назад, няма смисъл да развиваш сегашната кола. Ако си със секунда напред, можеш да отделиш малко внимание на 2026 г. Но според мен тези два сценария изобщо не са реалистични“, каза още ръководителят на Ферари в Гран при, който очаква близка битка между четири отбора в тазгодишното F1 първенство.
Джордж Ръсел е на мнение, че който продължи по-дълго да развива колата си за сезон ’25 ще плати цената за това догодина.
„Ако погледнете как доминираше Макларън през втората половина от миналата година, то несъмнено те ще са фаворити в началото на този сезон. Дори когато някой друг имаше силен уикенд, Макларън бе наблизо. Според мен те имаха лошо представяне само в един уикенд през цялата 2024 г.“, обясни Ръсел.
„Според мен нещата са много интересни, защото който продължи да се развива този сезон, вероятно ще спечели шампионата, но ще плати цената през 2026 г. Ако има близка битка, то няколко отбора могат да продължат с работата“, добави Ръсел.
Английският пилот също даде за пример края на сезон 2021
„Тогава с борбата между Люис [Хамилтън] и Макс [Верстапен] Мерцедес спря развитието. Тимът обаче някак успяваше да настрои колата и подобри сериозно представянето си през втората половина на сезона. По принцип борбата става много близка в края на цикъл от определени правила. Но все пак очаквам Макларън да е начело“, повтори Ръсел.
View this post on Instagram