Начало Други Ферари спечели надпреварата в Остин след епична битка с Тойота

Ферари спечели надпреварата в Остин след епична битка с Тойота

160
0
Ферари 499 P AF Corse
снимка, Ферари

Ферари спечели надпреварата на пистата в Остин. Скудерията записа втори успех през тазгодишната кампания в световния шампионат за издръжливост на ФИА. Победата грабна клиентският прототип с №83 и екипаж Робърт Кубица/Роберт Шварцман/Йе Ифей. На второ място финишира Тойота №7 с пилоти Камуи Кобаяши/Майк Конуей/Ник де Врис. Подиумът беше допълнен от Ферари AF Corse №50 с екипаж Мигел Молина/Антонио Фуоко/Никлас Нилсен.

Остин бе домакин на шестия кръг от сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Състезанието се проведе на пистата Circuit of the Americas с дължина 5.514 км и разположена в щата Тексас. Името на събитието беше „Lone Star Le Mans“. Това беше седмият случай, в който трасето край Остин е домакин на старт от WEC.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от FIA – Official account (@fia.official)

Времето преди старта 6-часовата надпревара беше сухо, топло и с лека облачност. Началото на състезанието даде Франки Мюниц. Американската кинозвезда е голям фен на моторните спортове и дори възроди активната си състезателна кариера преди няколко години

Ферари №51 поведе колоната след летящия старт в Остин. Прототип спечели квалификацията и беше фаворит за победата. Припомняме, че Ферари получи малко помощ благодарение на балансът на представянето (BoP). Зад него беше прототипът на AF Corse с №83, следван от едната машина на Алпин, Кадилак №2, БМВ М WRT, Порше Пенске и Тойота. Японският производител не се представи толкова силно в квалификацията.

Още в самото начало имаше контакт между Алпин №35 и Кадилак №2. В резултат на това френският производител получи наказание и щеше да се срине назад в подреждането. Този уикенд не участва Isotta Fraschini. В края на миналия месец италианската марка прекрати участието си в WEC. Не се знае дали Isotta Fraschini ще се върне догодина.

AF Corse Ферари №83 поведе с напредване на състезанието в Остин. Това се случи, след като Кубица изпревари едната заводска машина на италианците. Зад тях се движеше Ферари AF Corse №50. Следващите няколко места бяха за прототипите на БМВ, Тойота, Кадилак, Jota Порше, Пежо и Лаборгини. Съвсем очаквано, Алпин №35 се срина в подреждането заради наказанието по-рано.

AF Corse Ферари №83 продължаваше да води 2 часа след старта на надпреварата в Остин. В същото време Ферари №51 имаше контакт с една от машините на Пежо. После Скудерията спря на изхода на бокса заради електрически проблем и окончателно отпадна от борбата за челните места

С напредване на състезанието Jota Порше №12 също отпадна заради технически проблем. Прототипът, каран от Норман Нато, се движеше с ниска скорост по трасето и предизвика развяване на жълти флагове. Същевременно Ферари №51 също отпадна заради повреда.

Около два часа преди финала в Остин Пежо №94 спря на трасето заради технически проблем. Прототипът успя да продължи, но се прибра в бокса. Отпред Ферари №83 се бореше за победата с Тойота №7. По-назад Тойота №8 имаше контакт с Порше Пенске №6. В резултат на това Себастиен Буеми спука гума и спря в бокса. Швейцарецът получи и наказание заради удара с машината на Порше.

Около 40 мин. преди финала Тойота №7 мина през бокса, за да изтърпи наказанието си от по-рано заради игнориране на жълти флагове. По този начин Ферари №83 си върна водачеството и отвори разлика. В дъното на колоната беше машината на Ламборгини, както и тази на Пежо №93.

Ферари AF Corse №83 спечели състезанието в Остин. Това беше първи успех за клиентския прототип на Скудерията. Старт-финалната линия беше пресечена от Робърт Шварцман. Новобранецът изкара последния стинт в надпреварата. Второто и третото място бяха за Тойота №7 и Ферари №51.