Ферари спечели надпреварата на пистата в Остин. Скудерията записа втори успех през тазгодишната кампания в световния шампионат за издръжливост на ФИА. Победата грабна клиентският прототип с №83 и екипаж Робeрт Кубица/Робърт Шварцман/Йе Ифей. На второ място финишира Тойота №7 с пилоти Камуи Кобаяши/Майк Конуей/Ник де Врис. Подиумът беше допълнен от Ферари AF Corse №50 с екипаж Мигел Молина/Антонио Фуоко/Никлас Нилсен.
🏆 @AFCorse WIN THE 6 HOURS OF COTA!! 🏁🇺🇸
The #83 crew pick up THEIR DEBUT TOP CLASS WIN!!#WEC #6HCota @COTA pic.twitter.com/A3ByVfz2Gb
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 2, 2024
Остин бе домакин на шестия кръг от сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Състезанието се проведе на пистата Circuit of the Americas с дължина 5.514 км и разположена в щата Тексас. Името на събитието беше „Lone Star Le Mans“. Това беше седмият случай, в който трасето край Остин е домакин на старт от WEC.
Вижте тази публикация в Instagram.
Времето преди старта 6-часовата надпревара беше сухо, топло и с лека облачност. Началото на състезанието даде Франки Мюниц. Американската кинозвезда е голям фен на моторните спортове и дори възроди активната си състезателна кариера преди няколко години
Let’s go, Texas! @frankiemuniz waves the American flag for the start of the two formation laps. 🟢
Watch the Lone Star Le Mans NOW on https://t.co/IPZa0nvsLu or MAX in the United States. 🇺🇸#WEC #6HCota pic.twitter.com/FSKdmRm1U7
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 1, 2024
Ферари №51 поведе колоната след летящия старт в Остин. Прототип спечели квалификацията и беше фаворит за победата. Припомняме, че Ферари получи малко помощ благодарение на балансът на представянето (BoP). Зад него беше прототипът на AF Corse с №83, следван от едната машина на Алпин, Кадилак №2, БМВ М WRT, Порше Пенске и Тойота. Японският производител не се представи толкова силно в квалификацията.
IT’S RACE TIME IN COTA! LET’S GO RACING! 🟢
Watch the Lone Star Le Mans NOW on https://t.co/IPZa0nvsLu or MAX in the United States. 🇺🇸
#WEC #6HCota pic.twitter.com/2UMGQ4HC7D— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 1, 2024
Още в самото начало имаше контакт между Алпин №35 и Кадилак №2. В резултат на това френският производител получи наказание и щеше да се срине назад в подреждането. Този уикенд не участва Isotta Fraschini. В края на миналия месец италианската марка прекрати участието си в WEC. Не се знае дали Isotta Fraschini ще се върне догодина.
Early contact between the Cadillac and the Alpine. 🤯
Watch the Lone Star Le Mans NOW on https://t.co/IPZa0nvsLu or MAX in the United States. 🇺🇸#WEC #6HCota pic.twitter.com/ziB114bEn8
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 1, 2024
AF Corse Ферари №83 поведе с напредване на състезанието в Остин. Това се случи, след като Кубица изпревари едната заводска машина на италианците. Зад тях се движеше Ферари AF Corse №50. Следващите няколко места бяха за прототипите на БМВ, Тойота, Кадилак, Jota Порше, Пежо и Лаборгини. Съвсем очаквано, Алпин №35 се срина в подреждането заради наказанието по-рано.
Kubica takes the lead in the #83 Ferrari AF Corse!! 🙌
Watch the Lone Star Le Mans NOW on https://t.co/IPZa0nvsLu or MAX in the United States. 🇺🇸#WEC #6HCota @AFCorse pic.twitter.com/97yse2d1AI
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 1, 2024
AF Corse Ферари №83 продължаваше да води 2 часа след старта на надпреварата в Остин. В същото време Ферари №51 имаше контакт с една от машините на Пежо. После Скудерията спря на изхода на бокса заради електрически проблем и окончателно отпадна от борбата за челните места
Trouble for Ferrari #51 and Pole-winner Antonio Giovinazzi. 😩⁰⁰Contact with Peugeot forces him off track. This will seriously impact Ferrari’s race.
Watch the Lone Star Le Mans NOW on https://t.co/IPZa0nvsLu or MAX in the United States. 🇺🇸#WEC #6HCota pic.twitter.com/BLwLGmjSNz
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 1, 2024
С напредване на състезанието Jota Порше №12 също отпадна заради технически проблем. Прототипът, каран от Норман Нато, се движеше с ниска скорост по трасето и предизвика развяване на жълти флагове. Същевременно Ферари №51 също отпадна заради повреда.
Drama for Hertz Team Jota #12 as Norman Nato tries to limp the car back to the pits. 🤕
Watch LIVE on https://t.co/IPZa0nvsLu or MAX in the United States. 🇺🇸#WEC #6HCota pic.twitter.com/2EgSruTubI
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 1, 2024
Около два часа преди финала в Остин Пежо №94 спря на трасето заради технически проблем. Прототипът успя да продължи, но се прибра в бокса. Отпред Ферари №83 се бореше за победата с Тойота №7. По-назад Тойота №8 имаше контакт с Порше Пенске №6. В резултат на това Себастиен Буеми спука гума и спря в бокса. Швейцарецът получи и наказание заради удара с машината на Порше.
CONTACT between #8 Toyota and #6 Porsche Penske Motorsport. 😨
Buemi suffers a puncture and heads to the pits.
Watch LIVE on https://t.co/IPZa0nvsLu or MAX in the United States. 🇺🇸#WEC #6HCota pic.twitter.com/0BW6Rud7uI
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 1, 2024
Около 40 мин. преди финала Тойота №7 мина през бокса, за да изтърпи наказанието си от по-рано заради игнориране на жълти флагове. По този начин Ферари №83 си върна водачеството и отвори разлика. В дъното на колоната беше машината на Ламборгини, както и тази на Пежо №93.
Toyota #7 takes a drive-through penalty and loses the lead.
#83 AF Corse is now leading the race!
Watch LIVE on https://t.co/IPZa0nvsLu or MAX in the United States. 🇺🇸#WEC #6HCota pic.twitter.com/avYumrIYin
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 1, 2024
Ферари AF Corse №83 спечели състезанието в Остин. Това беше първи успех за клиентския прототип на Скудерията. Старт-финалната линия беше пресечена от Робърт Шварцман. Новобранецът изкара последния стинт в надпреварата. Второто и третото място бяха за Тойота №7 и Ферари №51.
AF CORSE FERRARI WINS LONE STAR LE MANS BY 1.78s!#WEC #6HCota pic.twitter.com/sQMEsf6w4y
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 2, 2024