Аугусто Фернандес може да продължи кариерата си като тестов пилот на Ямаха. Испанецът все още не знае бъдещето си след края на сезон 2024 в MotoGP. Опциите пред Фернандес да остане в шампионата са много малки, като една от тях е да се присъедини към семейството на японския производител.
Договорът на Фернандес с КТМ изтича в края на тази година. Още преди лятната пауза стана ясно, че той няма да остане в Tech3. Отборът на Ерве Поншарел привлече на Енеа Бастианини и Маверик Винялес. В допълнение, тимът вече няма да използва името на GasGas
Опциите пред Фернандес в MotoGP са много малки. Световният шампион в Moto2 за 2022 г. ще опита да отиде в Прамак или Тракхаус. Американският отбор обаче не проявява интерес към испанеца. Вместо това Тракхаус се очаква да привлече някой измежду Джо Робъртс и Ай Огура.
Фернандес беше свързван с Прамак. Италианският отбор ще работи с Ямаха от 2025 г. нататък. Но през последните седмици стана ясно, че Прамак се е спрял на Мигел Оливейра. Очаква се привличането на португалеца да бъде обявено съвсем скоро. Предполага се, че вторият мотор на тима ще бъде управляван от някои млад талант от клас Moto2.
Според информация на Моторспорт, Фернандес води разговори с Ямаха. Марката от Ивата прави всичко възможно, за да подобри представянето си. Ямаха привлече голям брой инженери от други производители и не спира да развива своя мотор. Марката също така иска да заздрави тестовия си тим. В момента Кал Кръчлоу е водещият тестов пилот. Британецът обаче претърпя инцидент по-рано тази година, заради който беше опериран и си взе доста почивка.
Контузията на Кръчлоу оказва негативно влияние върху прогреса на Ямаха последно време. Той трябваше да се появи с уайлдкард по време на домашната си Гран при, но в крайна сметка се отказа от участие. На негово място Ямаха използва Реми Гарднър. Австралиецът също е една от опциите за тестовия тим на марката за 2025 г.
„Искаме да подсилим тестовия екип и да подпишем договор с пилот. Не мислим за ветеран или пенсиониран пилот. Искаме млад човек, който иска да направи много обиколки и да се възползваме максимално от тестовете, които ни позволяват компенсациите“, заяви Масимо Мерегали.
„Това не означава, че няма да разполагаме с Кръчлоу. Той ще продължи да бъде част от отбора и ще се върне в действие, когато се възстанови напълно“, добави спортният директор на Ямаха.
Междувременно Фернандес разкри наскоро, че води разговори с Ямаха за тестова роля. Испанецът също така може да кара мотор на японците в WSBK.
„Говорим с тях. Ако нищо не се появи в този падок или в WSBK, което е трудно, това е добър вариант за мен. Винаги мисля за възможността да се развивам като пилот, за да се върна в отбор на пълен работен ден в бъдеще“, каза Фернандес.
Вижте тази публикация в Instagram.