Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фернандо Алонсо: Не съм свикнал още с всичко в Макларън

Фернандо Алонсо: Не съм свикнал още с всичко в Макларън

56
0

В навечерието на Гран при на Монако успях да се включа в една малка среща с Фернандо Алонсо. В прохладния моторхоум на Макларън Фернандо първо уточни целия си график за натоварените дни, които престояха с пресаташето на тима Елeн Колби, преди датчанката да ни остави с него. В петък повечето пилоти не дойдоха изобщо на трасето, но той остана и то доста дълго време.
Усмивка наистина по-рядко се появява на лицето му. В четвъртък например, когато при това бе най-бърз, го видях да се усмихне само веднъж, когато мина покрай Флавио Бриаторе, който го поздрави.
В събота на традиционната мини пресконференция в Макларън, когато бе спечелил вече първата позиция, също не изглеждаше особено щастлив и наблюдавах внимателно как просто изчакваше повечето въпроси към съотборника му Люис Хамилтън да уплътнят времето.
Когато обаче говореше, си личеше кой е двукратният шампион.
Рон Денис за пореден път отрече да има напрежение в тима му и заяви, че според него Алонсо се чувства добре, адаптирал се е прекрасно, с Хамилтън се уважават, тренират заедно в Уокинг на плейстешъна и между тях няма нищо, което да се тушира. И двамата знаят какво да правят на първия завой и дори няма нужда от специално напомняне. Но детайлите, които Алонсо сподели преди това, завършват наистина картината за това какво се случва в тима лидер в шампионата.
– Фернандо, доволен ли си от сезона до тук?
– Определено, сезонът е много оспорван, много равностоен. Реално сме четирима пилоти в борба за победите. Ферари са може би малко по-напред като цяло, но лидер е Люис (говорим преди състезанието в Монако – б.а.), което е една изненада.
– Преди около месец каза, че предполагаш, че всъщност ти и Кими ще останете в борбата до край, това не се ли промени?
– Много ще зависи от това как ще се развият нещата за всеки от нас от тук до края на сезона. При тези обстоятелства една малка грешка или повреда, като тази на Кими в Испания, може да извади някого от борбата. Постепенно може би ще останат двама в битката до последното състезание.
– По-леко ли е или е по-трудно от преди година, когато се бореше с Михаел Шумахер?
– Това дали се бориш с един или с трима не променя нищо. Всичко зависи от твоята собствена бързина, от интеграцията ти в екипа от колата. Ако Ферари направят по-добра кола битката ще е с тях или дори между тях, ако сме ние – ще се борим с Люис, ако BMW са все така силни ще се включат също. Всички са много конкуретни и всичко ще зависи от това кой до колко ще успее да се развие до края на годината. През 2005 г. Ферари ги нямаше и се борих с Кими и Монтоя, миналия сезон – с Михаел, няма голяма разлика зависи от това кой как ще изпълни програмата си на развитие.
– На последните тестове в Пол Рикар вие бяхте по-бързи от Ферари в конфигурацията за Монте Карло (Ферари бяха по-бързи с пакета за Канада – б.а.). В тренировките също бяхте пред тях, смяташ ли че взимате аванс?
– Развиваме се добре. В Барселона бяхме бързи, за тук имаме нови неща и мисля, че ще имаме предимство. За следващите надпревари не знам, надявам се, готвим нови неща и за Канада. Дори в Монте Карло колата е много важна. Не мога да си спомня моето състезание с Минарди например и вие вероятно не го помните, нали?
– Спомена BMW, смяташ ли, че те реално могат да се борят за победите с вас и Ферари?
– Не мисля, че са още в състояние да се борят с нас и Ферари, но ще зависи от характера на пистата. На някои трасета особено Ник може да се бори за място на подиума, по-рядко за победата, но при всички случаи могат да ни създадат проблеми, това имах предвид.
– Нека се върнем на това – доволен ли си от сезона до сега?
– Изоставам с 2 точки от лидера, спечелих една победа и 2 подиума в 4 състезания, а съм в нов отбор, с нови гуми, така че не бива да говорим за катастрофа и е очевидно, че не съм направил голяма професионална грешка като напуснах Рено. Истината е, че не съм още 100% свикнал с всичко и карам по-скоро дефанзивно.
– Какво имаш предвид?
– Имам нужда още да фиксирам някои неща. Смяната на екипа, гумите, обстановката изискват време. Просто трябва малко време, за да става всичко по-леко. За да печелиш във Формула 1, трябва абсолютно всичко да е на ниво, ако нещо не е на 100% – не става.
– Преди малко (в петък на срещата по лансирането на кампанията на Джони Уокър да не се кара след употреба на алкохол – б.а.) Рон Денис каза тук, че ти си доказаният пилот в екипа, два пъти световен шампион, а Люис е този, който тепърва ще трябва да се доказва дали може да издържа на голямо напрежение, на дълъг шампионат, бил още в мечта. Разполагаш ли наистина с подкрепата на отбора като лидер?
– Не питайте мен за това, а отбора.
– Рон Денис бе цитиран неотдавна, че сте имали разговор, в който сте говорили за еднаквата подкрепа на пилотите и т.н.
– Тези истории не са верни. Никакви специални разговори не сме имали, защото се чувствам чудесно в екипа и в отношенията си с Люис. Да, имаме вътрешна конкуренция, но това не ме притеснява. Така беше и в Рено с Ярно и Фисикела.
В събота Денис коментира, че очевидно не са се разбрали с Алонсо кой какво разбира под разговор.
– Какво е за теб Люис в момента – повече съотборник или повече съперник?
– При всички случаи повече съотборник. Имаме общ интерес да се развиваме и да вървим напред. От друга страна ми е съперник като Маса и Райконен. Борбата е с всеки един от тях, но все пак лице в лице с него все пак нещата са по-меки и разумни. Много повече се безпокоя ако около мен има кола на Ферари, отколкото ако е той и затова хубавото е, че въпреки че имат по-бързите коли, той води в шампионата.
– Наистина ли не те притеснява по-големия интерес към него в Макларън? Механиците ръкопляскаха, когато мина пред теб в Австралия.
– Казах го вече няколко пъти. Това е съвсем нормално при положение – той е английски пилот в английски отбор. Какво би станало, ако аз бях в испански тим например? Не ме притеснява.
– Промениха ли се отношенията ви с Хамилтън през последните седмици?
– Не бих казал, още от зимата започнахме на практика едно състезание много позитивно и открито. Наистина представянето му е изненадващо за мнозина, но той работи изключително добре, свърши чудесна работа и няма нищо странно, че поведе в шампионата, че има интерес към него.
Спорният директор на Мерцедес Норберт Хауг заяви от своя страна в събота, че Хамилтън наистина върши страхотна работата, но както се е видяло в квалификацията, Алонсо също очевидно може да свърши същата работа и дори по-добра.
– Фернандо, много анализатори твърдят, че в Испания си рискувал прекалено много точно за да бъдеш пред Хамилтън (Джеки Стюарт дори каза, че не издържал на напрежението – б.а.), но след удара с Маса загуби почти сигурна победа или най-малко второ място.
– Решихме, че това е най-добрата стратегия за това състезание и е много жалко онова, което се случи. Бях с половин кола пред него, автомобилите се закачиха и имах късмет, защото в деветдесет и девет процента такива катастрофи завършват в чакъла.
– Често казваше, че ако спечелиш за трети път титлата вероятно скоро след това ще спреш.
– Да спечеля трета титла е наистина огромно предизвикателство за мен. По три титли имат шампиони като Аертон Сена, Ники Лауда, да се изравня с тях ще е наистина нещо голямо. Кой знае след това, може да ми се прииска да стана шампион за четвърти път. Не зная наистина. Струва ми се прекалено далеч и изтощително. Сега съм силно мотивиран и мисля за настоящия сезон.
– Кое е по-силно – желанието да печелиш или самото удоволствие от карането на Формула 1?
– Аз съм човек, който обича да се състезава, съперничеството. Опитвал съм се да победя във всичко, което правя – това ми носи удовлетворение. Имам нужда от предизвикателства и съм доволен като ги преодолявам. Тази година голямата ми битка е да спечеля титлата с нов отбор, да спечеля с Макларън, но ако не стане, имам време и ще опитвам поне до 2009 г., когато изтича договорът ми.
– Изпитваш ли удоволствие в колата на Макларън, така както бе с Рено?
– Да, изпитвам удоволствие в колата, особено когато виждам, че всичко е наред и се развива. С Рено бях 6 години и се изградиха връзки, но всеки пилот се чувства добре ако колата е бърза и се кара леко.
– Вярно ли е, че първият ви разговор с Рон за преминаване в Макларън са били няколко разменени думи на подиума в Бразилия в края 2005 г.? (Според мълвата преди качването на подиума Денис поздравява Алонсо, а той го поздравява за колите му с думите, че би било по-леко ако е карал негова кола, на което Рон отговаря, че това може да се уреди – б.а.)
– Тогава си разменихме любезности, не бих могъл да кажа, че е било първият разговор между нас. Но това са отминали неща.
– Какво те впечатли най-много при Макларън?
– Базата, с която разполагат, е просто несравнима във всяко отношение.
Благодарим на шампиона и му пожелаваме успех, който той постигна с лекота в неделя.