Начало Автомобилни новини Фесйлифт отбелязва 20-годишнината на Мазда МХ-5

Фесйлифт отбелязва 20-годишнината на Мазда МХ-5

268
0

През тази година се навършват 20 години от създаването на Мазда МХ-5 – колата, записана в книгата на Гинес като най-продавания двуместен спортен автомобил за всики времена с 850 000 продадени екземпляра. Всъщност, от излизането си на пазара през 1989-та досега от МХ-5 са реализирани 855 000 броя, като 254 000 от тях са продадени в Европа. Моделът има спечелени общо 178 международни автомобилни награди за тези две десетилетия.

Актуалното трето поколение на колата, пуснато на пазара през 2005-та, не прави изключение. ‘Кола на годината’ в Япония за 2005-та и 2006-та година и ‘Роудстър на годината’ за 2005-та на списание Топ Гиър са само малка част от общо 58-те награди, спечелени от него.

По време на разработката му, главната цел на японците е била да се запази изключително малкото тегло на автомобила, въпреки увеличената якост на шасито и по-богатото оборудване за модела. Тази година Мазда подложи модела на фейслифт, с надеждата да привлече още повече хора към този уникален и истински роудстър.

През 2006-та японците представиха МХ-5 Роудстър Купе, който разполага с твърд сгъваем покрив, който заедно с механизма си тежи само 37кг и не заема място от багажника на автомобила, а също така запазва и уникалния стайлинг на роудстъра. С него, колата запазва идеалното съотношения на масата си от 50:50. Така, клиентите вече можеха да избират измежду два открити модела.

Фейслифт моделът на третата генерация МХ-5 продължава популярността на тази моделна линия. Колата вече изглежда по-динамична и по-силна. Динамиката и перфектното управление остават, но автомобилът вече предлага още по-богато оборудване. С тези подобрения, Мазда МХ-5 във версията с мек таван ще продължи да бъде
така актрактивна, както и преди за хората, търсещи изживяването, което предлага един истински роудстър. Роудстър-купе версията пък остава насочена към клиентите, ползващи колата си повече с таван, а не толкова като роудстър.

Фаровете на модела са с нов дизайн, а в новата предна броня, разполагаща с по-голям въздухозаборник, са интегрирани светлини за мъгла с триъгълни рамки, придаващи на колата по-агресивна визия.

Седем цвята ще се предлагат за екстериора на фейслифт модела, включително и два нови – ‘Алуминиев металик’ и ‘Метрополитан-Мика сиво’