Пилотите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър бяха най-бързи във втората тренировка за Гран при на Абу Даби. Трети остана Люис Хамилтън (Мерцедес) – на 0,355 сек от четирикратния световен шампион.
Слънцето залязваше минути преди началото на втората тренировка на пистата Яс Марина и температурите – очаквано – започнаха да падат. Тази на въздуха слизаше по скалата по-бавно – бе 33 градуса в сравнение с 34-36 по време на първата сесия. На пистата обаче бе 37 (спад с 9 градуса) и в течение на вторите 90 минути за подготовка асфалтът продължи да изстива. Според данните на Пирели разликата от началото до края на тези изпитания ще да възлезе на цели 15 градуса.
Условията обаче бяха много по-близки до тези, с които отборите ще трябва да се справят в квалификацията и състезанието. Затова и тази тренировка бе значително по-важна от първата.
При това положение работата започна веднага и Кими Райконен бе сред първите пилоти на пистата. Той използва днес конвенционалната версия на болида си Лотус Е21, докато съотборникът му Ромейн Грожан е с тази с удължена база. Финландецът е помолил отбора да кара с предходния вариант, търсейки отговор на проблемите си от последните състезателни уикенди. Той и екипът ще вземат решение с коя кола ще продължи в Абу Даби след анализа на данните от днешните сесии.
Във Ферари пък имаха грижи с излизането от завоите и търсеха решение на този проблем. В болидите F138 пък вече се забелязва влиянието на най-новото попълнение в техническия екип – Джеймс Алисън. В случая става дума за нови елементи за оформяне на въздушния поток около радиаторите, подобни на тези при Лотус (където Алисън бе технически инженер) и Ред Бул.
Четвърт час след началото на сесията Себастиан Фетел бе пръв с 1:43.062 мин, следван от Нико Розберг (+0,039 сек) и Люис Хамилтън (+0,293). Английският пилот на Мерцедес обаче бе бързо изпреварен от Ромейн Грожан (на 0,102 сек от Фетел) и Марк Уебър (+0,175). Доста пилоти се оплакаха от трафик в началото, докато на питуола на Макларън изгубиха телеметрията от болида на Дженсън Бътън, а Грожан се обади да съобщи, че има вибрации в колата – допълни, че може да се кара, но е странно поведение. Още в 20-ата минута пък Кими сложи меките гуми за уикенда. Той бе пръв със софт на пистата и от 1:43.623 (шесто време, Уебър бе излязъл пръв с 1:43.021) свали на 1:41.888 и оглави класирането. При следващия си бърз тур финландецът стигна до 1:41.726.
Скоро още пилоти започнаха проби със софт, сред тях Хамилтън, Розберг и Серхио Перес (Макларън). Нико получи инструкция да е агресивен в загряващия си тур в първите два сектора и след това да охлади гумите, както и съобщението, че подобрението с меките гуми е в рамките на секунда и половина. Междувременно паднала на пистата част от спирачен апарат (вероятно от Маруся-та на Макс Чилтън) бе прибрана от маршалите. Пол ди Реста пресече девети завой и спука предна лява гума, докато Розберг се приближи на 32 хилядни от секундата до Райконен. Хамилтън бе на 0,145 сек, следван от Нико Хюлкенберг. Немският пилот на Заубер пропусна работата вчера на пистата Яс Марина заради стомашен вирус, но днес бе на линия за тренировките. Люис пък продължи серията си и на свой ред оглави подреждането (1:41.690).
Дойде ред Ред Бул да сложат меките гуми, като пръв Уебър ги изпита на трасето в Абу Даби. Австралиецът веднага стана пръв (1:41.556) с най-добри първи и втори сектор. Същото стори Фетел при първото си излизане със софт, като той подобри с 0,056 сек времето на съекипника си. В Лотус-а на Грожан пък се появи проблем със спирачките, който отборът трябваше да провери. Фетел се обади, че нещо мирише странно в неговия RB9 при прибирането си в пита. Райконен (с медиум за дълга серия обиколки) помисли от своя страна, че е спукал гума, но от питуола му казаха, че на колата й няма нищо. Темпото му бе в рамките на 1:47 мин – колкото на Хамилтън със софт на около 9 тура (при него спадът във времето от началото на тези обиколки бе приблизително 6 секунди), чийто дифузьор обаче бе с необичайно поведение и екипът искаше да го провери.
В Лотус установиха, че преден десен спирачен диск на колата на Грожан се е строшил, а Розберг съобщи за грейнинг на предните си гуми. През това време пилотите на Ред Бул правеха дълъг стинт със софт, който започнаха с 1:43 на тур и постепенно установиха темпо от 1:46.
23 минути преди края на тренировката всички пилоти бяха на пистата с изключение на Грожан, върху чиято кола още се трудеха механиците на Лотус. Фетел пък даде време 1:46.2 със софт на 17 обиколки преди той и Уебър да се върнат към медиум за сравнение. Темпото на Райконен с по-твърдата смес бе впечатляващо – около 1:47 след 29 обиколки. Това на Перес пък бе подобно на Мерцедес-ите и по-бързо от Ферари.
До края на сесията нямаше повече размествания в класирането и топ 10 остана Фетел, Уебър, Хамилтън, Райконен, Розберг, Перес, Бътън, Алонсо, Хюлкенберг, Маса.