Себастиан Фетел ще стартира от първа позиция в утрешната Гран при на Абу Даби в решителното последно състезание за титлата във Формула 1 за 2010 г. Зад него са Люис Хамилтън (Макларън) и Фернандо Алонсо (Ферари), а четвъртият претендент Марк Уебър с втория Ред Бул е пети.
Квалификацията бе хистерична от първата до последната секунда, като различната стратегия на Ред Бул проработи добре с немския пилот.
В първата част лидерите започнаха с твърдите гуми и времената се подобряваха с всяка обиколка, като всички бяха супербързи – Фетел, Хамилтън, Алонсо, Уебър или в различен ред след обиколка. В крайна сметка в тези първи серии пръв се оказа Фернандо с време 1:40.170 мин. Големият губещ в първата част бе Себастиен Буеми, който отпадна заедно с пилотите на новите отбори, най-добри от които пък бяха състезателите на Лотус Ярно Трули и Хейки Ковалайнен.
Във втората част пилотите на Ферари бяха първи на пистата и поведоха с първите си бързи обиколки, отново с твърдите гуми. Дженсън Бътън обаче вървеше значително по-добре, а Адриан Сутил започна битка за участие в топ 10 с меките гуми и добро време. Нико Розберг (който бе втори в Q1) и Михаел Шумахер също бяха с ранни бързи обиколки. Пилотите на Ред Бул изчакаха малко, но се появиха направо с меки гуми. В първия си тур Уебър бе 4-и, а Фетел поведе. Във втората обиколка скоростта и на двамата бе по-ниска, но след това Марк отново вдигна темпото, докато германецът спокойно се прибра и изчакваше другите да го догонят.
Съперниците също поставиха мекия тип в края, защото битката дори за място в топ 10 се очертаваше невероятна. Хамилтън направо загуби комплекта си медиум, излитайки леко от пистата. След това със супер софт не намали навреме, за да даде път на Маса и да запази температурата в тях. Все пак се справи обаче, макар че удари пластмасово колче с камера на един от шиканите. Бътън обаче бе малко по-бърз и без проблеми в загряващия тур и стана втори. Уебър пък бе трети, а зад Хамилтън оставаха Алонсо и Маса. В края и на тази част отново Розберг показа отлична скорост и се нареди втори, но с още един бърз тур Дженсън си върна позицията. В същото време Роберт Кубица не можа да стигне до финала, но това направи съотборникът му Виталий Петров, който бе десети.
Започнаха последните решителни 10 минути.
Алонсо, Бътън и Хамилтън стартира в тях с меки гуми, а в Ред Бул отново изчакаха с пускането на Фетел. В това време след като загряха гумите си Люис и Дженсън бяха първи и втори, а Фернандо – трети. Следваха Маса и Уебър.
Фетел отново разчиташе на по-къса серия, а австралиецът още не бе достатъчно бърз, но вдигаше скоростта. 4 минути преди края в боксовете на Ферари и Макларън смениха гумите на пилотите си, докато пилотите на Ред Бул правеха единствените си серии!
Себастиан бе супербърз, но не и Марк. Но всички бяха в трафик и Маса не можа да започне тур. В същото време Хамилтън и Алонсо бяха на ръба. Испанецът загуби над 2 десети в първия сектор, но навакса и стана трети. Люис бе още по-бърз, но изостана от Фетел с 31 хилядни, а последният тур на немеца бе феноменален.
Така тактиката на Ред Бул се указа успешна. В същото време обаче Уебър остана пети и зад Дженсън Бътън!