Себастиан Фетел бе наказан с преместване с 3 места назад на стартовата решетка за Гран при на Австрия заради това, че в края на Q2 попречи на Фернандо Алонсо. Валтери Ботас е без санкция, след като бе разследван за бавно каране в същия сегмент.
Fernando attempting to finish a flying lap, Sebastian trying to start one… maximum frustration in Q2 😤
Watch all the best action from a gripping qualifying session 🍿#AustrianGP 🇦🇹 #F1
— Formula 1 (@F1) July 3, 2021
Алонсо бе много ядосан от станалото на пистата и ругаеше по радиото.
„Бяхме топ 3, топ 4 днес, по дяволите!“, извика испанецът.
„Сега смятам, че няма да спечелим точки утре. Каквото и да е наказанието, няма да е достатъчно. Според мен тези отпред много зле се справиха със ситуацията. Разочарован съм, защото мисля, че колата ни бе най-добра от целия сезон досега в квалификация и не използвахме максимално потенциала й“, заяви по-рано той.
Sebastian Vettel is hit with a three-place penalty for impeding Fernando Alonso during qualifying
He will start P11, with Russell, Stroll and Sainz moving up one place#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/qvnY0ORGxe
— Formula 1 (@F1) July 3, 2021
„Когато Алонсо наближава последните два завоя (девет и десет) има опашка от три коли, подготвящи се за финален квалификационен тур. Фетел е последният болид в тази поредица и в резултат на това попречва на Алонсо, който е принуден да се откаже от последния си опит“, се казва в решение на стюардите.
Фетел бе записал осмо време в Q3 навръх рождения си ден и смяташе, че има прилично състезателно темпо. Това го караше да се надява да вземе точки
„Жалко, че се получи така с Фернандо. Всички пилоти се договориха вчера да намалява на правите между осми и девети завои. Аз това и направих, но други прескочиха опашката, после свалиха скоростта в последните завои, което е забранено. Това забави и мен. Получи се странна ситуация, която бе трудно да се избегне. Съжалявам за Фернандо, тъй като той не можеше да стори нищо“, каза Фетел.
Ботас е на две коли пред Фетел. Резултатът от разследването на неговото управление е, че финландецът не е карал прекалено бавно нарочно
Стюардите постановиха, че действията му са били резултат от поведението на множество намаляващи пред него състезатели.
„В края на Q2 Ботас намалява на влизането в девети завой, за да отвори разлика за последния си тур. Това противоречи на указанията на рейс директора. В тази част на пистата обаче се е образувала опашка от пилоти и стюардите постановяват, че твърде много състезатели са допринесли за това конкретно стечение на обстоятелствата.“
Същото е решението и за Карлос Сайнц (Ферари).