В предстоящата среща на WRC комисията през следващата седмица предстои да бъдат обсъдени важни аспекти от бъдещето на световния рали шампионат. На нея ще бъдат обсъждани редът на стартиране, решаващите скоростни отсечки в последния ден и забраната на показване на междинните времена.
Комисията ще предложи своите промени пред световния моторспорт съвет на следващото му заседание в Пекин. Срещата трябва да сложи точка на дебатите около бъдещия формат на последния ден от рали надпреварите през 2015 г. Плановете за решаваща надпревара в последния етап обаче вероятно ще бъдат преразгледани из основи.
Очаква се през следващата година водачът в класирането при пилотите да стартира първи в първия и втория ден, а не както през този сезон само в първия. От рали Монте Карло през януари пък в последния ден водачът ще стартира последен. По тази система се стартира през тази година във всички дни с изключение на първия.
Тази промяна се очаква да бъде критикувана най-вече от световния шампион Себастиен Ожие. Французинът многократно критикува факта, че той трябва първи да „чисти“ трасето за останалите и определя системата като „правила за губещите“. Той предпочита завръщането на квалификационния формат от миналия сезон, с която най-бързия от шейкдауна можеше да избира свободно позицията си за стартиране в първия ден.
Друга голяма промяна се очаква да бъде комуникацията между отборното ръководство и състезателите по време на скоростните отсечки. В момента екипажите получават директна информация в колите си и могат да се адаптират към темпото на съперниците си. Очаква се това да бъде забранено в бъдеще.
„Наясно сме, че много от тежи решения ще са непопулярни, но ние ги правим в интерес на спорта, а не за да се харесаме на определени пилоти или отбори“, обясниха от ФИА. „Във всеки спорт тези, които могат да загубят най-много се стремят да минимизират риска. За това при нас помага информацията за времената на останалите. И затова ние искаме да премахнем тази информация.“