ФИА обяви, че джантите и главините в болида на Мерцедес са легални, след запитване от страна на Ферари. В Скудерията са имали съмнения дали е позволен от правилата дизайна на главините и този на задните джанти, които шампионите използват в последните няколко състезания.
От Ферари са искали да знаят защо на Сребърните стрели е позволено да внедрят джанти с много отвори в близост до зоната на захващане на колелото към главината, които много приличали на концепцията на Ред Бул, която бе използвана през 2012 г. и след това забранена за Гран при на Канада същата година.
Тогава „биковете“ бяха принудени да променят главините на предните колела, защото дупките в тях изкарваха въздуха от спирачните отвори извън колелата. Затова главините бяха счетени за подвижни аеродинамични елементи, които са забранени от правилата.
Смята се, че с новите джанти и главини в Мерцедес контролират по-добре температурата на гумите си, което води до по-бързо загряване при нужда от скорост в една бърза обиколка и до по-добро охлаждане в дълга серия от турове в състезанията.
Новите джанти бяха използвани за първи път Спа и от следващия кръг за Гран при на Италия на Монца колите на Сребърните стрели подобриха значително скоростта си. Това позволи на Хамилтън да спечели 4 поредни победи и да се доближи много до титлата. В Сингапур бяха въведени и новите главини в комбинация с промени по окачването.
ФИА е проверила въпросните елементи при Мерцедес и е стигнала до заключението, че тимът използва концепция, която е много различна от тази на Ред Бул през 2012 г. и напълно отговаря на правилата.