Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Какви съобщения са позволени от бокса за 2016 г.

Какви съобщения са позволени от бокса за 2016 г.

73
0
пит,питборд

От новия сезон във Формула 1 пилотите ще бъдат още повече ограничени откъм информация от бокса по радиото. За да станат състезанията по-интересни и непредвидими ФИА реши да намали още съобщенията, които са позволени от отбора към пилота по радиото. Те са събрани в 31 точки, описани долу.

Дискусиите по темата обаче продължават, като е възможно някои точки да бъдат премахнати и да се считат за забранени, а други да бъдат добавени. 

Оцветените в червено съобщения са единствените, които могат да бъдат казвани на пилотите когато те са на пистата от момента на напускане на гаража за първи път в деня на състезанието (около половин час преди началото му) до самия старт на надпреварата.

 

1. Предупреждение за сериозен проблем с колата, като спукана гума или повреда.

2. Указание за проблем с колата на друг пилот.

3. Инструкция да влезе в бокса, за да бъде оправен даден проблем с колата или да приключи състезанието.

4. Информация от маршалите (жълти флагове, червени флагове, отмяна на старта или друга подобна информация или инструкция от рейс контрола).

5. Инромация за мокро трасе, разлято масло или останки на някои завои.

6. Инструкция да си размени позицията с друг пилот.

7. Потвърждение, че съобщението на пилота е било чуто.

8. Детайли за неговото времето за обиколка или такова за даден сектор от пистата.

9. Времето за обиколка на друг състезател.

10. Разликата спрямо съперник по време тренировка или състезание.

11. Команди от рода на „натисни здраво“, „натисни сега”, „състезаваш се срещу…” или подобни.

12. Помощ за пилотите с предупреждаване за трафик по време на тренировка или състезание.

13. Съобщаване на разликите между колите в квалификацията за по-добър подбор на позиция при започването на бърза обиколка.

14. Избор на тип гуми за следващия питстоп.

15. Броят на обиколки на друг пилот, които е направил с даден чифт гуми по време на състезание.

16. Изборът на тип гуми на друг пилот на пистата.

17. Информация, засягаща състезателната стратегия на друг пилот.

18. Периодът на престой на колата за сигурност на пистата.

19. Нарушения на пилотите или техни съперници, като пресичане на шикан, излизане от трасето, добавяне на наказателно време.

20. Предупреждение, че DRS системата е отворена или затворена.

21. Вземане на отношение и помощ при повреда в DRS.

22. Съобщаване за промяна на ъгъла на атака на предното крило при следващия питстоп.

23. Кога пилотът трябва да направи прехвърляне на масло.

24. Кога пилотът да влезе в бокса.

25. Напомняне пилотът да внимава за белите линии на пистата, ограничителните колчета и сигналните светлини от кантара на ФИА.

26. Напомняне за ограничителните линии на трасето.

27. Предаване към пилота на съобщения от рейс контрола.

28. Информация, касаеща повреди по колата.

29. Оставащите до края на надпреварата обиколки.

30. Информация какви аеродинамични настройки да използва по време на тренировките.

31. Информация за метеорологичната обстановка.