ФИА отново въведе максимален лимит за обиколките в квалификацията. Това потвърди състезателният директор Нилс Витик. Тази промяна се прави с цел да няма повторение на събитията от последната квалификационна сесия в Сингапур.
Всеки рейс уикенд ФИА налага максимално време, което пилотите от F1 трябва да спазват между двете линии на автомобила за сигурност в края на изхода от бокса и преди влизането в бокса. Това важи за всички обиколки по време на квалификацията, както и за опознавателните обиколки преди самата Гран при
В Италия Витик разшири ограничението за максимално време за обиколка до всички обиколки, завършени в квалификацията. Така трябваше да се избегнат опасни инциденти, при които пилотите се събират в края на обиколката и пречат на своите съперници.
Този ход изглежда имаше желания ефект. По време на квалификацията за Гран при на Италия нямаше никакви инциденти, свързани с възпрепятстване. За съжаление, тази практика на ФИА не бе възприета миналия уикенд в Сингапур.
Квалификацията на Марина Бей имаше няколко спорни момента. Единият от тях бе в края на Q1. Тогава поне осем болида бяха един до друг в последния сектор на трасето. Сред тях бе и Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул беше разследван от стюардите, но така и не бе наказан. Верстапен не получи санкция и заради това, че блокира Логан Сарджънт (Уилямс) и Юки Цунода (Алфа Таури). Разбира се, решенията на стюардите на ФИА предизвикаха недоволството на някои състезатели като Ландо Норис, Пиер Гасли, Люис Хамилтън и Шарл Льоклер.
Днес Витик потвърди, че максималното време за обиколка отново ще бъде удължено, без значение дали тя е бърза или загряваща.
„За безопасното и организирано провеждане на състезанието, освен при изключителни обстоятелства, приети като такива от стюардите, всеки пилот, който надвиши максималното време от втората линия на колата за сигурност до първата линия на колата за сигурност във всяка обиколка по време и след края на квалификационната сесия, включително в обиколките и извън тях, може да се счита, че кара ненужно бавно“, потвърди Витих в бележките си към състезателите.
Това все пак не означава, че даден пилот ще бъде наказан автоматично. Ако той е в състояние да представи убедителни и приемливи доказателства защо не е постигнал минималното време, то стюардите могат да решат да не налагат наказание
Такъв бе случаят с Карлос Сайнц и Шарл Льоклер на Монца. Там бе установено, че пилотите на Ферари са линията, за да позволят на по-бързите автомобили да преминат безпрепятствено. Заради това те са превишили наложеното време. Двамата обаче не бяха наказани от стюардите на ФИА.
#F1 – Japanese GP is just around the corner… 🏁🏁🏁
Discover the upcoming Round 17 preview of the 2023 FIA Formula One World Championship. #JapaneseGP | #formula1👉 https://t.co/Y5GfYXBgWg pic.twitter.com/8qo7HAbaSH
— FIA (@fia) September 20, 2023