Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА позволи увеличаване на разходите за инфраструктура с до $20 млн., Ферари:...

ФИА позволи увеличаване на разходите за инфраструктура с до $20 млн., Ферари: Това е опасно

1168
0
ФИА, Формула 1, F1
снимка: Майкъл Потс

ФИА позволи увеличаване на разходите за инфраструктура (т.нар. CapEx – capital expenditure) с допълнителни до 20 милиона долара за 2024 г. Част от малките отбори и най-вече Уилямс се бореха за това. Целта е осъвременяване на наличния инструментариум, за да се постигне сближаване на представянето. Промените ще позволят изразходването на от $6 до $20 млн. Ще има правило кой колко може да похарчи, като на големите отбори ще е позволена по-ниска сума. Тези разходи са отделно от оперативните и от бюджетния лимит на сезон.

Първоначално бе определен лимит от $45 млн. за такива проекти на отборите за периода 2021-2024 г. След това границата бе свалена на $36 млн. за периода 2022-2025 г. Последната промяна е такава, че Ред Бул, Мерцедес и Ферари ще получат увеличение от $6 млн. За Макларън, Алпин и Астън Мартин то ще е $13 млн. Алфа Таури, Заубер, Хаас и Уилямс получават по $20 млн. Тимът от Фаенца обаче не разполага с достатъчно средства, за да се възползва от тази възможност.

Докато Джеймс Ваулс, който буквално бе лидер сред малките екипи в преговорите за увеличението, бе доволен от постигнатото споразумение, то Фредерик Васьор от Ферари го нарече „опасно“.

„Аз не съм убеден. Първо, ако питаш инженерите си дали искат нещо повече, нещо ново, то те винаги ще отговорят: „Да“. Това е безкраен процес. Според мен вече няколко пъти открехваме вратата и променяме финансови правила, което е опасно“, заяви шефът на Ферари

„Отново ще кажа, че не бива да забравяме какво бе положението през 2019 г. Бизнесът сега върви добре, но това не е причина да се превръщаме към предишната ситуация. А според мен използваме всяка една възможност за промени. Това е опасно“, каза още Васьор.

Въвеждането на бюджетен лимит за отборите във Формула 1 бе направено, за да се елиминира огромната разлика в годишните харчове на екипите. Големите тимове стигаха до близо половин милиард на сезон, което правеше конкуренцията невъзможна. При въвеждането на лимита обаче имаше заварено положение по отношение на инфраструктурата и инструментариума на екипите. Затова някои от малките екипи упорстваха толкова за вдигане на това конкретно ограничение.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)