ФИА издаде нова техническа директива, с която забранява използването на защитни елементи за планките на пода на болидите. Във федерацията са получили сигнал от Ред Бул за техническото решение, което било използвано от около половината отбори във Формула 1, в това число Мерцедес и Ферари, но не и Макларън. Информацията е на немското издание Ауто Мотор унд Шпорт.
ФИА е издала директивата миналата седмица и я е изпратила до участващите във Формула 1 екипи.
От Ред Бул са посочили на федерацията, че около 50% от отборите използват допълнителна защита за планките на пода на колите си, което е забранено. От екипа от Милтън Кийнс са предупредили, че ако няма реакция от страна на ФИА и изясняване на ситуацията, ще последва официален протест
От Ферари са се опитали да отложат въвеждането на директивата до Гран при на Катар, но не са успели.
Използването на допълнителна защита за планките на пода на F1 автомобилите е заради проблемите, които имат с отстоянието от настилката и подскачането. Аеропритискането зависи от това колко ниско може да бъде свалена колата. В правилата има допуски, в които планката може да се износва. Люис Хамилтън и Шарл Льоклер бяха дисквалифицирани след Гран при на САЩ миналата година точно заради прекомерно износване. След финала на пистата Circuit of the Americas на случаен принцип бяха проверени четири автомобила. Мерцедес-ът на Хамилтън и Ферари-то на Льоклер се оказаха в нарушение.
Фактът, че половината от проверените коли не отговаряха на техническия регламент предизвика въпроси дали планките не са били масово износени. Това доведе до обяснение от страна на ФИА. От федерацията държаха да посочат, че такива проверки се извършват всеки състезателен уикенд. Освен това заявиха, че непрекъснато се гони подобрение на процесите. Подчертаха също така, че е невъзможно да се покрие всеки елемент от колите, както и всички болиди да бъдат проверявани.
В публикацията на немското издание пък се посочва, че отстоянието от настилката е толкова критично, че отборите са изпробвали какво ли не през последните три години, за да намалят максимално износването.
Техническа директива, изискваща на практика отборите, използвали защитните елементи, да повдигнат колите си така, че да не допуснат прекомерно износване на планките, може да има сериозно влияние в борбата в самия край на шампионата. Става дума за битката при екипите. Три кръга преди финала на първенството начело при тимовете е Макларън с 593 точки пред Ферари с 557. Ред Бул е на трето място с 544. От Мерцедес са четвърти с 382.
View this post on Instagram