След неуспешния протест на Ферари за това, че Перес и Верстапен са застъпили жълтата линия при излизането си от бокса, от ФИА разясниха правилата преди надпреварата в Баку.
Както стана ясно, протестът на Ферари се е основавал на бележките на рейс директора, Фрейташ. Тези бележки обаче се оказа, че са били копирани от миналогодишния спортен код, а не от този за 2022. Пилотите на Ред Бул не били наказани, тъй като бележките не отразяват актуалните правила в спортния код. Те гласят, че линията не трябва да бъде пресичана изцяло с която и да е от гумите на колата, а не само с част от тях.
С цел да избегне повторно объркване, Нилс Витик промени бележките, които изпрати до отборите за Гран при на Азербайджан. Сега в тях се казва следното:
„В съответствие с глава 4, членове 4 и 5 от приложение L към МСК пилотите трябва да спазват процедурите при влизане в бокса и излизане от него.“
По този начин в бъдеще ще бъде ясно, че пилотите трябва да се съобразят с правилото, както то е описано в спортния код.
Цунода, който миналата година бе наказан за същото провинение в Австрия сподели, че вече не може да има доверие на ФИА.
„Не вярвам на ФИА. Всеки път са супер непоследователни. Вече получих четири предупреждения, а все още не разбирам защо получих такова в Монако. Не е хубаво да говоря за това какво са правили другите пилоти, но те са правили още по-лоши неща и дори не ги разследват, докато в други състезания те [ФИА] изведнъж стават строги или нещо подобно.“
„Така че вероятно ако някой пресече бялата линия, ще има наказание за някои състезания. Аз просто ще се придържам към това, което казва регламентът, или към най-безопасното, доколкото е възможно, за да не си навличам неприятности. Така че не си мисля: ‘Добре, Макс и Чеко пресякоха линията миналия път в Монако, значи и ние можем да го направим’. Мисля, че всеки път е различно.“
Цунода сподели и че състезателните директори имат различен „стил“ от този на Маси. За него това има своите плюсове и минуси. Японецът намира Маси за много по-опитен в някои отношения, особено по отношение на справянето със състезателни инциденти, трафика и т.н. От друга страна, той спомена, че стремежът на новите директори да бъдат по-постоянни е направил правилата по-ясни.
Себастиан Фетел също определи Маси като много по-опитен и заяви, че този опит липсва на спорта в момента.
„Позицията изобщо не е лесна в момента, защото има по-голямо внимание върху това, което се случва. Надявам се нещата да се успокоят и да намерим начин да работим заедно, както с пилотите, така и с ФИА. Не можеш да направиш всички щастливи. Трябва обаче да опитаме да направим така, че и двете страни да са по-доволни.“
#F1 – The FIA @f1 World Championship returns to the track this weekend with the eighth round of the 2022 season, the Azerbaijan Grand Prix.#AzerbaijanGP pic.twitter.com/cviTYgDYpH
— FIA (@fia) June 8, 2022