Начало Автомобилни новини Focus RS – най-мощният Фокус вече е факт

Focus RS – най-мощният Фокус вече е факт

220
0

Най – агресивният, див, груб и мощен Форд Фокус, създаван някога вече е факт. Новото творение на марката не е просто по-мощен вариант на Фокус ST, това е един автомобил, напълно заслужаващ да носи абревиатурата RS. Двигателят на новия Форд Фокус RS споделя фундаменталната си структура с тази на Фокус ST, но приликите свършват дотук. От Форд добре знаят, че ако само напомпат още двигателя на ST, това би било крайно недостатъчно и резултатът определено не би бил подходящ за един истински RS.

Целта на инжинерите била да увеличат мощността и въртящия момент, но без това да се отрази на стабилността. За да се постигне това са направени голямо количество промени като ревизиране на гарнитурата на главата, ултра-устойчиви цилиндрови отвори, променени бутала и още много други.

Като цяло най- очевидните промени са нова система за доставяне на въздух на двигателя, нови изпускателни колектори и нов турбокомпресор. По-широкото турбо „Борг Уорнър К16”, поставено във Форд Фокус RS предлага максимално равномерно налягане от 1.4 бара, двойно повече от това във Фокус ST. Toва дава на колата 35% повече мощност.

Със заработването на турбокомпресора, мощността е налице мигновенно. Пикът от 305 конски сили се достига при 6500 об./м. и се задържа до максимума от 7050 оборота.

Стойността на въртящия момент също не е достигана от никой от предшествениците на новия RS. Сега максимума е 440 Нм, които се достигат още при 2300 об./м.

Скоростната кутия е базирана на тази от ST – шестстепенна механична, като предавателните числа не са променяни. Има обаче известни промени по лагерите. Диференциалът също е усилен.

Динамиката на автомобила е особено впечатляваща. Сто километра в час се достигат след само 5.9 секунди, а максималната скорост е 263 км/ч.

Освен тези постижения, RS се отличава и с особената си еластичност, нетипична за кола с предно предаване. В някои ситуации моделът се справя по-добре от доста модели с пълнопреводно задвижване.

Всичко това е резултат от изтощителните тестове, на които новия модел е бил подложен от eкспертите от Team RS подразделението на Форд.

За да може да се обуздае всичката тази мощ, предните вентилирани дискове са с размер 336мм х 30мм, а задните – 302мм х 11мм. Апаратите отпред са еднобутални, с диаметър на буталото 60 милиметра. С тази спирачна система RS е в състояние да спре от 100 до 0 километра в час само за 34.8 метра.

ESP системата е настроена специално за колата, като по този начин тя позволява достигането на по-високо ниво на спортно шофиране, преди да се намеси.