Фолксваген имат нови планове относно стратегията си на американския пазар, където продажбите им все още не са на желаното ниво. Немците смятат, че това е ключовият пазар, който ще им помогне да задминат Тойота и да станат най-големия автомобилен производител в света.
Целта е до 2018-та година продажбите на компанията там да достигнат 800 000 годишно. Това би било увеличение с близо 300% спрямо сегашната ситуация, тъй като в момента концерна продава по 300 000 автомобила в страната на неограничените възможности.
„Искаме да сме производител на автомобили номер 1 в световен мащаб“, лаконичен бе шефът на северно-американското подразделение на VW – Стефан Якоби на брифинг на компанията във Вирджиния.
Целта на концерна обаче далеч не е лесно осъществима, дори напротив. В момента валутните курсове не позволяват на VW да увеличат продажбите си, тъй като те вкарват продукцията си в САЩ от Европа. Затова, за да може да продава колите си на по-добри цени в Америка, компанията трябва и да ги произвежда там, както разбира се и да предлага достатъчно много продукти, които ще паснат на вкуса на американските клиенти.
Имайки предвид тези факти, Фолксваген ги чака доста работа, но все пак 9 години са наистина сериозен период, затова тепърва предстои да разберем дали целите на компанията са реалистични или не.