На автомобилното изложение във Франкфурт Фолксваген представи своя прототип Polo R WRC, с който компанията смята да започне още през тази година подготовката си и тестовете за световния рали шампионат. Фирмата смята да се включи във WRC през 2013 г. След три поредни победи в рали Дакар, целта е да започне да се побеждава и в най-висшата категория на рали спортовете. Поло бе представено пред близо 2000 представители на масмедиите и ще остане през цялото време на изложението на щанда на фирмата.
„През февруари бяхме готови с концепцията на Polo R WRC“, обясни спортният директор на VW, Крис Нисен. „Сега, след представянето на колата вече можем да преминем и към следващата важна стъпка, започването на мащабни изпитания преди влизането ни във WRC през 2013 г. Радвам се много, че ни се отдаде за толкова кратко време да сме готови с колата. Горди сме, че можем да я представим тук, на изложението във Франкфурт.
Новото Polo R WRC е базирано на познатия в цял свят цивилен модел. То разполага с 1.6-литров TSI двигател, който благодарение на директното впръскване на своя турбокомпресор достига впечатляващите 300 к.с. и въртящ момент от 350 Nm.
Въведения през 2011 г. регламент за моторите отговаря напълно на философията на Фолксваген за по-ефективно изразходване на горивото и постигането, благодарение на това, на по-висока мощност. Задвижването на четирите колела ще става посредством секвенциална скоростна кутия. Външния т вид е с оптимизирана аеродинамика, а в изграждането на колата са използвани леки иновативни материали.
Рали шампионатът представлява едно многообразно технологическо предизвикателство за фирмата заради различните настилки, на които се провеждат надпреварите – чакъл, лед, сняг, асфалт, макадам и дори кал. През този сезон в календара има 13 състезания на четири континента.
Това означава, че колата трябва да функционира при различни климатични условия. От смазващата жега в Южна Америка до арктическия студ в Скандинавия.