Американският производител от второ ниво Steeda Autosports оптимизира окачването на Mustang S650 Dark Horse. Тестовата писта е Нюрбургринг с нейното Северно трасе.
„Наточеното“ окачване на европейските и германските спортни машини не спира да радва автомобилния свят. Американците, от друга страна, винаги са срещали трудности с директното управление и стегнато настроеното окачване. Специалистите по тунинг на Ford от американската компания Steeda Autosports се възползват от тази възможност. Те предоставят на Ford Mustang S650 Dark Horse и GT цялостно подобрение на окачването.
Инженерите модифицират серийната ходова част MagneRide на Ford и окачването на колелата. Преработеният пони кар се продава в Европа под имената Steeda Q767 Dark Horse и Steeda Q500 Enforcer, който е базиран на нормалния Mustang GT.
Нови пластини за страничен наклон и стабилизатори
Експертите по тунинг монтират нови пластини за страничен наклон, позволяващи накланяне на предните колела с до минус три градуса. По този начин се увеличава контактната площ на гумата от външната страна на завоя. Това от своя страна би трябвало да подобри опората при спортно шофиране. Mustang получава и регулируеми стабилизатори с по-голям диаметър и фрезовани опорни дискове на предния и задния мост.
Системата на Steeda за опори на подрамата за независимото окачване на задния мост IRS цели да придаде на кончето повече твърдост. Тя съчетава опорна рамка и добавени усилващи елементи с възможности за допълнително регулиране. Разпънките между опорите на окачването отпред и отзад също укрепват каросерията. Двустепенните пружини Steeda понижават общата височина на автомобила и осигуряват по-комфортно возене.
Пистови изпитания на Северното трасе
По-скоро като визуална атракция механиците оборудват Mustang с 20-цолови колела от OZ Racing. Те са обути с гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 с размери 265/35 отпред и 285/35 отзад. Модернизацията на окачването се предлага за версиите с автоматична и с шестстепенна механична скоростна кутия. Настройките протичаха на пистата Нюрбургринг – Северното трасе.
Като малка екстра Steeda монтира на двата спортни автомобила и релси за специални крикове. Така се улеснява смяната на гуми по време на дните за свободен достъп до пистата. Експертите по доработка на Ford оставят серийния V8 с 453 к.с. недокоснат. Цената на Steeda Q767 като цялостен автомобил е 84 000 евро (в Германия). Вариантът Q500 Enforcer е малко по-евтин и струва 72 000 евро.