Начало Автомобилни новини Ford Transit Connect вече и като plug-in хибрид

Ford Transit Connect вече и като plug-in хибрид

442
0
Ford Transit Connect

Новият лекотоварен ван Transit Connect се предлага и във версия plug-in хибрид, при това с много интересна нова функция. 

Почти две години след премиерата на Ford Tourneo Connect, съвместно производство с VW, през януари марката представи лекотоварната версия Transit Connect. Тя също е базирана на платформата на VW Caddy, но има решаващо предимство пред своя брат от VW, поне засега: Transit Connect се предлага и като plug-in хибрид.

PHEV с функция за бързо зареждане

Това означава, че по-специално търговските клиенти, които пътуват много в централната част на града, получават интересно предложение. Защото Transit Connect няма символичен plug-in хибрид, а по-скоро солидна система. Ford все още не е разкрил мощността на електрическото задвижване или размера на батерията, но съобщи резултата. Според производителя комбинацията от електромотор и 1,5-литров бензинов двигател постига системна мощност от 110 кВт/150 к.с. и внушителен въртящ момент от 350 нютонметра. Не по-малко впечатляващи са и обещаните 110 километра пробег с чисто електрическо задвижване. И необичайно за PHEV, на борда има опция за зареждане с постоянен ток с максимална мощност 50 кВт на станции за бързо зареждане. Също толкова практично е и бордовото зарядно устройство, което позволява зареждане с мощност до 11 кВт от стенна кутия.

Дизел с двойно предаване

Transit Connect PHEV е оборудван с шестстепенна трансмисия с два съединителя. Хибридът има полезен товар от 770 кг и максимален прикачен товар от 1,4 тона. Данните за дизеловите версии на Transit Connect са малко по-високи. В допълнение към plug-in хибрида Ford предлага новия ван с два варианта на мощност на двулитровия дизелов двигател: със 75 кВт/102 к.с. или 90 кВт/122 к.с. По-мощният дизел обаче ще бъде пуснат на пазара чак през четвъртото тримесечие на 2024 г. Максималният полезен товар е 850 кг, а прикачният товар – до 1,5 тона. Бензиновият двигател от Tourneo Connect няма да се предлага във втория най-малък Transit. В замяна на това, както и при Tourneo Connect, мощният дизелов мотор може да бъде поръчан като версия със задвижване на четирите колела. Дизеловите двигатели се предлагат само с механична шестстепенна скоростна кутия.

 

Дизайнът на Transit Connect, който доскоро все още беше изграден върху платформата на Ford Kuga, не е изненада. Тук новото издание прилича на пътническия вариант Tourneo Connect. Разликата е в изцяло или частично облицованите странични части и малко по-грубоватия интериор. Моделът се предлага с две междуосия и съответно две дължини (около 4,5 и 4,85 м). Също така може да се избира между фургон с предни седалки и преградна стена или частично остъклено комби с два реда седалки.

Многофункционална задна седалка

Този вариант разполага с една доста интересна функция – мултифункционалната задна седалка. Обикновено тя предлага място за максимум трима души. Но само с няколко лесни манипулации седалката може да се избута напред и да се вдигне в ролята на преграда. Така петместното комби се превръща в двуместен транспортер – както е показано на  снимките.

Асистент за маневриране с ремарке

Системите за подпомагане на борда включват асистент за предотвратяване на сблъсък с автономен асистент за аварийно спиране (AEB) и предупреждение за опасност от сблъсък, асистент за избягване на препятствия и асистент за кръстовища. Опционалните или предлаганите в по-високите линии на оборудване функции включват камера за задно виждане, асистент за мъртвата зона с предупреждение за напречен трафик, предупреждение за излизане и Pro Trailer Assist за маневриране на заден ход с ремарке.