Форд вече участва в разработката на двигателя с вътрешно горене и турбото на Ред Бул Пауъртрейнс, сподели Марк Ръшбрук. При сключването на споразумението между двете компании уговорката бе Форд да предоставя финансова подкрепа и техническо сътрудничество с електрическите компоненти в системата. Това се е променило и сега автомобилната компания участва значително повече в проекта, посочи шефът на Форд Пърформанс Моторспортс.
„Всичко е наистина много голямо предизвикателство. Ние започнахме от нулата. Двигателят с вътрешно горене (за новите правила през 2026 г.) също е ново развитие за F1. Трябва да сме сигурни, че ще предоставя достатъчно мощност и ще е достатъчно издръжлив. Цялото това нещо е предизвикателство“, каза Ръшбрук в интервю за нидерландското издание на Моторспорт.
„Двигателят с вътрешно горене и турбото първоначално не фигурираха в списъка с нашия принос за проекта. Но компанията ни притежава знания от определени модели, които могат да помогнат. Така че понастоящем и това е използва като основният ни фокус продължават да са електрическите компоненти. Хора от моя екип оказват директна техническа подкрепа по всички тези показатели от проекта в Милтън Кийнс“, продължи шефът на Форд Пърформанс Моторспортс
Ръшбрук не пожела да навлезе в конкретни данни, но каза, че работата на Форд вече е в „много области“. Той бе категоричен, че досега са постигнати всички цели.
„Във Формула 1 развитието е невероятно бързо – по-бързо, отколкото в която и да е друга дисциплина в автомобилния спорт. Освен това работата е на пълна газ от началото на проекта чак до 2030 г., до когато новите правила ще важат“, допълни той.
„Мога само да кажа, че сме си поставили наши собствени цели за задвижващата система, основаващи се на опита ни и на това, което според нас е необходимо за успех през 2026 г. Нямаме представа къде се намират съперниците, нито каква е развойната им крива. В момента просто не разполагаме с възможност за директно сравнение с опонентите. Но спрямо това, което според нас е необходимо за успех, сме в добра форма.“
„Абсолютно вярно е, че във Ферари например разполагат с нужните знания, хора и опит в система, която вече работи. И да, това би могло да е предимство за тях. Но според мен едно от нашите предимства е, че екипът ни работи само по задвижващата система за 2026 г. и по нищо друго“, каза още ръководителят на спортната програма на Форд.
View this post on Instagram