Начало Избрани Ford залага на новите Kuga и Puma

Ford залага на новите Kuga и Puma

24
0

Американският гигант Ford залага все по-активно на модерни SUV модели за сметка на класически седан и хечбек. Променя и задвижванията им. У дома, в Щатите зае второто място по продажби на напълно електрически модели след Tesla. Бори се успешно с GM и японците. В Европа Ford също все повече предлага електрифицирани модели и според пазарната конюнктура постепенно спира истински бестселъри като Fiesta. Модерният кросоувър Puma e предложението при по-компактните модели, а по-голямата Kuga е нещо като гръбнака на гамата в Стария свят. Затова новите версии на тези модели са така важни и за вносителите на марката у нас от Мото-Пфое, които ги представиха пред медиите с тест.

Програмата отрежда първо пътуване с Kuga и веднага отбелязвам новите брони, решетки, новите фарове за мъгла и 100% LED светлини тела

Хубаво освежаване на визията с промяна на светлините и в задната част. Тестовият автомобил е и в един от новите цветове Burstig Green – модерен, естествен нюанс. Пред очите ми е модифицирано табло и централна конзола, опростен интериор с по-малко бутони. Обновен е 12,3-инчовият дигитален информационен екран зад волана, а до него е 13,2-инчов сензорен екран. Част от модернизирането на модела са нови тапицерии и декоративни елементи. Предлагат се и нови седалки, сертифицирани от AGR.

Гамата на Kuga е в цели 5 нива на обзавеждане с много възможности за надграждане. Салонът е приятен, мястото е изобилно. Домакините изрично отбелязват, че цените на практика са много близки до тези на досегашните версии. Kuga се предлага с познатия бензинов 1,5 EcoBoost бензинов двигател със 150 и 182 к.с. Тези варианти са с предно предаване, първият е с механична, а вторият с автоматична скоростна кутия. Вариантите с по-големия 2,5 Duratec са също с механична и автоматична скоростна кутия и предно предаване със 180 и 183 к.с. с мека хибридна технология и подчертано нисък разход на гориво и висока ефективност.

Тестовият модел е конфигурацията с нова автоматична скоростна кутия HF55 и задвижване на четирите колела

Действително разходът е нисък – под 6 литра на 100 км, и то при положение, че караме доста бързо, активно, а колата съвсем не е малка. Със сигурност лично аз бих искал още повече динамика и по-остри реакции, но това е преди всичко семеен ефективен модел. Plug-in хибридната версия с 243 к.с. и задвижване на четирите колела вероятно би ми харесала повече, но и ценовите нива са различни. Не случайно и това е най-продаваният Plug-in хибрид в този клас в Европа.

Освен това е важно, че всъщност динамиката и на двата варианта на Kuga с новата автоматична трансмисия е подобрена. Ускорението от място до 100 км/ч е за 8,3 сек при FHEV срещу 9,5 сек преди и 7,3 сек срещу 9,2 сек за PHEV. В същото време производителността при теглене на лодка или каравана с тегло до 2,1 тона е като при дизелов двигател.

На връщане съм зад волана на новата Puma. При нея промените също не са драматични, но ѝ придават малко повече модерност

Премахнати са хромираните детайли, предната решетка е с интегрирано лого на Ford. Предните фарове са със 100% LED технология. В по-високите нива са с функция против заслепяване.

Гамата е с нов дизайн на джантите и се предлага в 6 цвята с новия Cactus Grey. Зад волана веднага прави впечатление новият 12,8-инчов цифров инструментален панел, който може да бъде персонализиран, за да показва информацията, която всеки намира за най-полезна. 12,0-инчовият (8’’ досега) централен сензорен екран с висока разделителна способност улеснява управлението на навигацията, мултимедията и функциите за комфорт като климатик и отопление на седалките. Той е леко под ъгъл към човека зад волана.

Новата информационно развлекателна система SYNC 4 (SYNC 3 досега) на Puma има два пъти по-голяма изчислителна мощност от предишната. Лесно се адаптира, за да улесни достъпа до функциите, които се използват най-често. Гласовото разпознаване разбира ежедневния език и смартфоните могат лесно да се интегрират с помощта на безжични Apple CarPlay и Android Auto 7 – и да се презареждат чрез безжично зареждане. Физическите бутони са намалени до минимум. Може да се използва 5G свързаност, за да се избегнат задръствания като това, в което ние попадаме на отиване по Северната тангента или пък да се помоли Alexa Built-in 2 да добави кафе към списъка за пазаруване.

И тук има нови тапицерии на седалките и вратите. Тестовият автомобил е с оборудване ST Line, с червени конци и акценти

Топ версиите ST-Line X са с B&O аудио система, нова 360-градусова камера, 18-инчови лети джанти и др. Колата не е голяма, но съм впечатлен от вътрешното пространство и още повече от пътното поведение и динамика. Puma се предлага само с 3-цилиндровия 1,0 EcoBoost със 125 и 155 к.с. с предно предаване.

Тестваме вариант с автоматична скоростна кутия и въпреки че в колата сме 4 човека, тя е бърза, повратлива. Няма проблем да поддържа скорости над 130 дори 140 км/ч на магистралата без никакъв проблем и кой знае колко по-голям разход. Не случайно двигателят бе избран толкова за пъти за мотор на годината, а тук е в комбинация и с мека хибридна технология с 5 режима. Движението е приятно и ефективно. Колата е с адаптивен круиз контрол и това също е приятно. Удобството е свързано и с багажника на Puma. Той е с обем 456 литра с 80 литра MegaBox, както беше и в досегашния модел.