Начало Formula E News Формула Е актуализира календара за следващата година

Формула Е актуализира календара за следващата година

422
0
Формула Е
снимка, Формула Е

Формула Е актуализира календара за следващата година. Световният електрически шампионат потвърди завръщането на старта в Хайдерабад и добави кръг в Шанхай. Същевременно събитията в Рим и Джакарта бяха извадени от календара за сезон 2023-24 във Формула Е.

В началото на следващата година започва сезон 10 във Формула Е. Това ще бъде и втората кампания, в която се използва новото поколение болиди Gen3. Те са по-леки, по-бързи и по-ефективни от предишните две генерации.

Преди 4 месеца Формула Е публикува първоначалната версия на календара за сезон 2023-24. Тя включваше общо 17 старта. Тук не попадаха надпреварите в Хайдерабад и Кейптаун. В същото време беше включена еПри на Джакарта, както и напълно новия старт в Токио. Японската столица най-накрая успя да попадне в графика на световния електрически шампионат след няколко години преговори. Основна заслуга за това нещо има бившият състезател от изцяло електрическия шампионат Сакон Ямамото

Вчера Формула Е публикува актуализирана версия на календара за сезон №10. Това се случи след поредното заседание на Световния съвет за автомобилен спорт на ФИА. В графика са включени общо 16 старта. Една от новостите е включването на Шанхай. Китайският град ще приеме стартове от Формула Е на пистата „Шанхай Интернешънъл“. Трасето е известно с това, че приема стартове от F1 и други големи шампионати.

Това ще бъде завръщане на Формула Е в Китай след четиригодишна пауза. Преди това световният електрически шампионат се състезаваше на улични писти в Пекин, Хонконг и Саня. После Китай затвори границите си и наложи строги мерки заради пандемията от коронавирус. Това направи провеждането на старт от Формула Е невъзможно.

Същевременно стартът в Хайдерабад остава част от Формула Е за поне още един сезон. Завръщането на събитието в Индия бе под въпрос, но в крайна сметка ръководството на шампионата успя да постигне съгласие с организаторите. FIA Formula E е изключително популярна в Индия благодарение на тима на Махиндра Рейсинг. Догодина страната ще има представител на стартовата решетка в лицето на Джехан Дарувала (Мазерати MSG).

Една от големите въпросителни е свързана с домакинството на Италия. Ръководството на Формула Е стигна до заключение, че тясното улично трасе в Рим се оказва крайно неподходящо за автомобилите от. В момента се проучват алтернативни места за провеждане на състезание в Италия

Предварително обявеното състезание в Джакарта също няма да се състои поради очакваната предизборна кампания в региона преди президентските избори в Индонезия. Формула Е и местните власти Джакарта проучваха възможността за провеждане на състезание на друга дата. В крайна сметка обаче не остана свободен слот за Индонезия. Очаква се надпреварата да се върне в бъдеще.

Промени в останалите стартове от сезон 2023-24 няма. Следващата кампания започва на 13 януари в Мексико Сити и приключва на 21 юли в Лондон. Следващата седмица пък ще се проведат предсезонните тестове на пистата „Рикардо Тормо“ във Валенсия.

„Без съмнение календарът на сезон 10 е най-интересният досега за пилоти, отбори, фенове и зрители по целия свят. За първи път пренасяме Формула Е в Шанхай. За нас също така е чест да се завърнем в Индия благодарение на подкрепата на правителството на Телангана и министър К. Т. Рама Рао“, сподели Алберто Лонго.

„Комбинацията от улични трасета, която е в ДНК-то на Формула Е и утвърдени състезателни писти ще позволи на пилотите да използват възможностите на автомобила GEN3 все по-силно и по-дълбоко след миналия сезон. Той надмина всички очаквания с трицифрени изпреварвания в повечето състезания и титлите в световния шампионат, решени през последния уикенд“, добави главният директор на ABB FIA Formula E.

„През следващия сезон Формула Е ще бъде лидер в световния автомобилен спорт като единствения световен шампионат, който ще се състезава на трите най-големи пазара – Китай, Индия и САЩ. Заедно с дебюта ни по улиците на Токио и състезанията на други големи световни пазари като Бразилия, Германия, Саудитска Арабия и Обединеното кралство, ние изградихме календар, който има потенциала да привлече милиарди хора към вълнуващото, забавно, електрическо бъдеще на моторните спортове“, заяви CEO-то на шампионата Джеф Додс.