Формула Е финализира календара за сезон 2024-25. Електрическият шампионат остава с 16 старта за следващата кампания и не успя да намери подходящ домакин на празния слот през март.
Организаторите на Формула Е не успяха да намерят 17-о състезание за предстоящия сезон. Това двумесечна празнина в графика за новата кампания. Въпреки това от Формула Е планират да проведат все още необявено събитие, което да „поддържа връзката с феновете“
Календарът на Формула Е за сезон 2024-25 беше първоначално обявен през юни. Първоначално броят на стартовете беше 17. На 8 март имаше празен слот, който тепърва трябваше да бъде запълнен.
За нещастие, това така и не се случи. По време на заседанието на Световния съвет по моторни спортове на ФИА стана ясно, че Формула Е ще проведе сезон с 16 състезания. Той ще започне със Сао Пауло през декември и ще завърши в Лондон през юли следващата година.
Разбира се, че първоначалният вариант за старта през март е е бил в Тайланд. За нещастие, политическата криза в страната означаваше, че възможността за провеждане на състезание от Формула Е отпада.
Бяха проучени и други алтернативни варианти. Първият от тях беше в Малайзия. Това обаче бързо отпадна. Формула Е обмисляше и организиране на второ състезание в Китай и завръщане по улиците на Саня, както и потенциално провеждане на още едно състезание в Берлин. Всичко това обаче няма да се случи.
Всичко това означава, че ще има двумесечна пауза между третия кръг в Джеда на 14-15 февруари и този в Маями на 12 април. Това са две нови трасета, които ще приемат стартове от Формула Е. Подобно на F1, световният електрически шампионат също ще се състезава в Джеда. Разбира се, Формула Е ще използва по-къса версия на трасето край брега на Червено море.
Това е и втора поредна година, в която планирано състезание отпада от първоначалния график. Преди това стартът в Хайдерабад беше изваден от календара за 2023/24 заради промени в местното правителство. От Формула Е искат да се върнат в Индия, но до този момент усилията удрят на камък
„Развълнувани сме да предоставим календара от 16 състезания във Формула Е през сезон 11, който беше обявен по-рано тази година. Това е същият брой, който доведе до рекорден ръст на феновете и аудиторията на излъчване в световен мащаб“, заяви говорител на шампионата.
„В рамките на 10 събития ще се състезаваме на няколко отдавна любими места, с добавяне на още състезания на някои места и някои фантастични нови места на ключови пазари.“
„Ще станем свидетели на появата на новата технология Gen3 Evo. Тя поставя нашите пилоти зад волана на най-бързите автомобили, които някога са се състезавали във Формула Е. Затова нямаме търпение да започне сезонът и не можем да бъдем по-развълнувани от потенциала на шампионата да развълнува и привлече нови фенове.“
„Вече се работи по изграждането и поддържането на ангажираност с феновете през целия сезон. Повече подробности ще бъдат обявени през следващите месеци.“
Сезон 2024-25 в световния електрически шампионат започва неофициално през ноември. Тогава ще се проведат традиционните тестове на пистата във Валенсия. Това включва и изпитания, в които ще се включат само пилоти от женски пол.
През следващия сезон ще има и един нов отбор- Kiro Race Co. Екипът ще се състезава с американски лиценз и ще използва задвижващи системи на Порше. Kiro Race Co се създаде след закупуването на тима на ERT. Все още не се обявени пилотите на новия американски отбор.
Вижте тази публикация в Instagram.