Формула Е показа първоначалния календар за сезон 2022-2023. Това ще бъде първата кампания, в която ще се състезава новото поколение болиди Gen3. Календарът ще включва състезания в Бразилия и Индия.
След срещата на Световния съвет за моторни спортове на ФИА на 29 юни в Париж, две от трите нови планирани дестинации за деветия сезон на Формула Е бяха одобрени и включени в календара. Той ще включва 13 кръга и 18 състезания, което е рекорд за целия шампионат.
Mark your calendars! Here’s where we’ll be racing in Season 9 ✅#ABBFormulaE #Racing #Motorsport pic.twitter.com/ojKYUtGoK1
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 29, 2022
Новата кампания ще започне на 14 януари в Мексико Сити. Пистата Аутодромо Ерманос Родригес ще измести Саудитска Арабия в ролята на откриващ кръг за началото на ерата Gen3. Две седмици по-късно (27-28 януари) ще се проведат двете състезания в Дирия.
Индия ще бъде домакин на първата си надпревара от Формула Е в Хайдерабад на 11 февруари. След това има два кръга на 25 февруари и 11 март, които предстои да бъдат попълнени.
В края на март Формула Е ще се отправи за пръв път към Бразилия. Домакин на състезанието ще бъде улична писта в Сао Пауло, която преди това е приемала надпревари от Индикар. После шампионатът се прехвърля в Берлин и отново ще посети бившето летище Темпелхоф. Този път трябва да има една надпревара, вместо две.
Две седмици по-късно Формула Е се връща в Монако. Събитието по улиците на Монте Карло вече се провежда всяка една година. Княжеството е последвано от две надпревари в Сеул, които този път няма да приемат края на сезона. След това идва двойна надпревара в Джакарта. Пистата в индонезийската столица направи своя дебют в календара на Формула Е в началото на юни.
Предстои да бъде попълнен още един кръг, който ще се проведе на 24 юни Сезон 2022-2023 ще завърши с надпревари Рим и Лондон през юли. Двете европейски столици също ще приемат по две състезания.
Засега в календара не присъства еПри на Кейптаун. Новото улично трасе в южноафриканския град може да заеме едно от свободните места в календара на електрическия шампионат. През месец май изпълнителният директор на Формула Е Джейми Рейгъл заяви пред Motorsport.com, че очаква южноафриканският кръг да се състои.
„Имаме подписано споразумение за Кейптаун. То е официално обявено и трябваше да се случи тази година [2021-22]. За съжаление то се забави заради COVID-19. Въпреки това строителните работи по трасето напредват с всеки изминал ден.“
„В този бизнес съм се научил никога да не казвам никога. Надпреварата в Кейптаун трябва да се проведе по план“, добаво Райгъл.
Съоснователят на Формула Е и главен директор на шампионата Алберто Лонго потвърди, че включването на Кейптаун остава в програмата на сериите.
„Календарът на Сезон 9 на ABB FIA Formula E World Championship е най-обширният и динамичен състезателен график досега. Нямам търпение да започнем.“
„Ще продължим да разширяваме международните граници на изцяло електрическите улични състезания. Добавихме надпревари в Хайдарабад и Сао Пауло. Същевременно ще запазим в календара изключително популярните състезания в Дирия, Мексико сити, Берлин, Монако, Рим и Лондон. Джакарта и Сеул вече са включени в календара.“
„Работим усилено, за да включим Кейптаун и състезание в САЩ. Това може да се случи при актуализирането на предварителния календар по-късно тази година.“
Ванкувър е другият пропуск в календара. Формула Е прекъсна връзките си с организаторите на състезанието OSS Group, които искаха да направят състезанието част от по-голям електронен фестивал, насърчаващ устойчивостта. Канадският град може да заеме свободната позиция на 24 юни, стига да бъде постигнато съгласие с ФИА и Формула Е.