Формула Е представи календара за сезон 2024-25. Той съдържа рекордните за шампионата 17 състезания. В новия календар попадат както традиционни, така и чисто нови трасета. Някои домакини на надпревари ще бъдат обявени в по-късен етап.
Season 11, coming 2025 ❌
Season 11, coming 2024 ✅We just couldn’t wait 🤭
👉 17 Rounds
👉 11 Locations
👉 1 VERY exciting calendar pic.twitter.com/JxgTMCqegw— Formula E (@FIAFormulaE) June 11, 2024
За първи път в историята си Формула Е ще проведе сезон от 17 състезания на 11 емблематични места. Шампионатът на ФИА продължава да бъде пионер в областта на изцяло електрическите състезания
Има няколко нови места за провеждане на състезания. Това са Маями и Дирия. Следващия сезон ще има две отделни състезания в Монако. Това ще бъде първи случай, в който Формула Е организира два старта път в Княжеството в рамките на един сезон. Токио също ще бъде домакин на две състезания. В края на март японската столица прие първия в историята старт от Формула Е. Победител в него стана Максимилиан Гюнтер от тима на Мазерати MSG.
Формула Е обяви и завръщането си в Джакарта. Кръгът в столицата на Индонезия беше изваден от тазгодишната кампания заради политически причини. Сега обаче еПри на Джакарта се завръща в графика на Формула Е. За разлика от 2023-та, броят на стартовете беше намален от 2 на 1.
Сезон 2024-25 във Формула Е ще започне в Сао Пауло на 7 декември. Месец по-рано ще се проведат предсезонните тестове на пистата във Валенсия (4-7 ноември). Това ще бъде първият път, когато изцяло новият състезателен автомобил Gen3 Evo ще бъде изпробван публично и ще може да ускори от 0 до 100 км/ч само за 1.82 секунди. Това е с 36% по-бързо от настоящия болид Gen3.
Сезон 2024-25 във Формула Е продължава на 11 януари 2025 г. в Мексико Сити. На 14-15 февруари в Дирия ще се проведе първият двоен състезателен уикенд за сезона.
На 12 април Формула Е се завръща в Маями за първи път от сезон 1. Мястото на провеждане на състезанието ще бъде пистата „Хоумстед-Маями Спидуей“. В продължение на много години трасето приема стартове от НАСКАР и други американски шампионат и серии.
За първи път в историята на Формула Е Монако ще бъде домакин на две отделни състезания на пълната писта в Монте Карло. Трябва да се има предвид състезателният и изпълнен с екшън характер на състезанията от Формула Е
В края на март се проведе изключително успешното първо издание на еПри на Токио. За първи път в историята обществените пътища в най-населения град в света бяха затворени за автомобилно състезание. Догодина Токио се завръща с два старта от Формула Е, които ще се проведат на 17 и 18 май.
Джакарта също се завръща в календара след едногодишно прекъсване. Дойният финал в Лондон допълва най-мащабния календар на Формула Е досега.
Едно от местата в календара все още не е потвърдено. Най-сериозният кандидат за него е Тайланд. Очаква се календарът на сезон 2024-25 в световния електрически шампионат да бъде утвърден след срещата на Световния съвет по моторни спортове на ФИА през есента.
„За сезон 11 издигаме електрическите състезания на следващото ниво. Ние правим неща, които никога не са правени в моторните спортове. Нашият болид Gen3 EVO ще дебютира пред стотици милиони фенове по целия свят. В същото време добавяме две съвсем нови локации и комбинации от двойни състезания, за да развием още повече нашия спорт“, сподели Джеф Додс.
„Новият и подобрен календар предлага перфектна комбинация от писти, на които пилотите да изтласкат до краен предел подобрените си автомобили. В същото време оставаме верни на нашето ДНК на уличните състезания и на екшъна, който те пораждат’, добави главният изпълнителен директор на Формула Е.
„Развълнувани сме, че можем да предложим календар със свежи нови акценти. В същото време се опираме на наследените от нас места. Завръщането в Маями ни дава дом в един от най-емблематичните и луди по спорта градове в САЩ. Осигуряването на два старта в Монако е сбъдната мечта“, каза Алберто Лонго.
„Нямаме търпение да надградим успеха на Токио и да осигурим двоен кръг, като същевременно се завърнем в Джакарта и забавляваме и огромната си индонезийска фенска маса. Със 17 състезания през сезона и най-модерния ни състезателен автомобил, който дебютира на пистата, предлагаме на нашите фенове най-съвременния спорт, на който можехме само да се надяваме при основаването на шампионата преди малко повече от 10 години“, добави съоснователят и главен директор на електрическия шампионат.