Форс Индия трябва да се борят за подиуми през сезон 2014 г. във Формула 1, заяви заместник-шефът на тима Боб Фърнли.
Отборът от Силвърстоун направи над 200 обиколки във втория предсезонен тест на Гран при екипите, проведен в Бахрейн. Тимът имаше някои проблеми, сред тях и такива със задвижващата система на Серхио Перес. Според Фърнли двигателите ще са доминиращ фактор през предстоящия сезон.
– От там ще дойде разликата – от това кой има правилния мотор. Изглежда в момента Мерцедес са с известно предимство, но това ще се промени. Въпрос на време е – сподели Фърнли. – Пред нас има пет отбора и е необходимо да ги стигнем. Трябва да се борим за подиуми.
Форс Индия са с напълно нов пилотски състав за 2014 г. Нико Хюлкенберг напусна Заубер, за да се върне в тима, а Перес бе освободен от Макларън след по-малко от година в Уокинг. Немският пилот даде на Сахир време, което бе пето по сила за четирите дни изпитания и го нареди след състезателите на Мерцедес и Макларън, както и пред тези на Ферари. Перес бе малко по-назад в подреждането, но Фърнли заяви, че всъщност е останал впечатлен от работата на мексиканския пилот през последните му шест месеца в Макларън:
– Смятам, че придобитият там опит е трансформирал Серхио. Той е пораснал, сега е много зрял пилот – работата с топекип като Макларън винаги извлича най-доброто от състезателите. Форс Индия има полза от техните усилия.
Самият Перес заяви, че трябва да се подхожда внимателно към тълкуване на времената и постиженията от тестовете.
– Нещата изглеждат обещаващи за Мерцедес, но очаквам другите производители да ги настигнат. Затова мисля, че битката в средата на колоната ще е много сериозна. Според мен трябва да се целим високо като отбор и се надявам да вземем подиуми – заяви мексиканецът.
Хюлкенберг е смятан за един от най-големите таланти във Формула 1. Той дори бе фаворит за място във Ферари до Гран при на Унгария миналата година, но след това в Скудерията взеха друго решение.
– В момента не следя времената за обиколка, тъй като смятам, че нямат особено значение. Все още проверяваме данни, системи, събираме информация. Онова, от което съм доволен, е много добрия ни прогрес. Освен това със сигурност ще ставаме по-бързи с напредване разбирането на автомобилите. Положението с гумите също не е леко. Лесно можеш да износиш задните, да ги превъртиш и повредиш. Тяхното управление ще е сред предизвикателствата за сезона. Най-трудно ще е да се мисли икономично – гумите и горивото да се използват мъдро. Но макар да се повтарям, ще кажа отново, че сме на много ранен етап – заяви Нико.